پیام سپاهان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:
برداشت حدود 4 تن زعفران دراصفهان/افزایش اشتغالزایی در استان
یکشنبه 19 آبان 1398 - 10:36:21 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان-سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: کاشت محصول زعفران در استان اصفهان از خراسان رضوی پیشی گرفته و امسال بالغ بر چهار تن زعفران در استان اصفهان برداشت شده است.

سید حسن قاضی عسگر با اشاره به اینکه تجارت و صادرات موضوع پیچیده ای است، اظهار داشت: بخش خصوصی و شرکت های صادراتی استان اصفهان در زمینه بازاریابی و بسته بندی محصولات صادراتی به موفقیت های چشمگیری دست یافتند.
وی افزود: بسیاری از کشورهای وارد کننده محصولات استان اصفهان در جهت افزایش اشتغال زایی بر خرید فله ای تاکید دارند تا بسته بندی با ارزش افزوده در کشور مقصد انجام شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: محصول زعفران، در چند سال اخیر در شمال و غرب استان اصفهان کشت شده و حتی از استان خراسان رضوی هم پیشی گرفته که عمده خرید آن توسط کشورهای وارد کننده به صورت فله ای است.
برداشت بالغ بر 4 تن زعفران در استان اصفهان
وی با بیان اینکه کاشت زعفران در استان اصفهان علاوه بر ارزش افزوده بالا، باعث افزایش اشتغال زایی شده تصریح کرد: در شرایط اقلیمی استان اصفهان و با توجه به قدمت کشت زعفران در این منطقه می توان بر صادرات زعفران توجه ویژه ای داشت؛ برآوردها حاکی از آن است که امسال بالغ بر چهار تن زعفران در استان اصفهان برداشت شده است.
استانداردسازی توسط سازمان دامپزشکی
وی افزود: نکته مهم دیگر در صادرات محصولات استان اصفهان اهمیت به استاندارد است، استانداردسازی در ابعاد کمی و کیفی توسط سازمان دامپزشکی در حال اجراست و در محصولات لبنی، گوشتی، خوراکی اقدامات خوبی انجام شده تا با تنظیم عرضه و تقاضا، صادرات رونق بگیرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113631/برداشت-حدود-4-تن-زعفران-دراصفهان-افزایش-اشتغالزایی-در-استان
بستن   چاپ