پیام سپاهان
استفاده از افراد متخصص، آرامش را به تکواندو اصفهان باز می‌گرداند
یکشنبه 19 آبان 1398 - 7:52:54 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- انتخابات ریاست هیات تکواندو اصفهان هفته گذشته برگزار شد و این هیات نهمین رئیس خود را شناخت تا جامعه تکواندو استان با برنامه‌هایی که وی در مجمع انتخابات ارائه داد بتواند به موفقیت‌های خود در سطح ملی و بین‌المللی ادامه دهد.

در انتخابات ریاست هیات تکواندو استان اصفهان 13 نامزد حضور داشتند که در پایان شهرام الله‌آبادی با کسب 9 رای به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد و امیرحسین‌ پورحبیب دیگر نامزد موفق به کسب هشت رای از 17 رای شد و از کسب کرسی ریاست این هیات ورزشی بازماند.
تکواندو استان پس از انقلاب اسلامی تاکنون 9 تن را در راس تصمیم‌گیری خود با عنوان رئیس این رشته ورزشی به خود دید و در این مدت 2 بار به صورت سرپرست اداره شده است.
اوایل انقلاب تا دهه 60 تکواندو تحت لوای ورزش‌های رزمی قرار داشت و شهید محمد قورچانی به عنوان اولین رئیس پس از انقلاب اسلامی، مسئولیت این رشته ورزشی در اصفهان را برعهده داشت تا اینکه در سوم فروردین سال 1361 به فیض شهادت نائل شد.
پس از شهادت او، ابراهیم نصرآزادانی که خود از ورزشکاران رشته جودو بود به مدت کوتاهی تصدی تکواندو استان را برعهده گرفت اما ایشان در دوم خرداد سال 1361 به همرزم شهیدش قورچانی پیوست.
پس از شهادت نصر آزادانی، حبیب‌الله ناظریان ( رئیس اسبق فدراسیون کاراته ) که مسئولیت هیات‌های رزمی استان اصفهان را برعهده داشت، یدالله رضوانی را به عنوان رئیس برگزید.
پس از گذشت چند سال، تکواندو از زیر پوشش هیاتی که ورزش‌های رزمی جودو، کاراته و تکواندو را زیر پوشش قرار داده بود خارج شد و هریک از این ورزش‌ها بصورت مستقل دارای هیات شدند و رئیس هریک از آنها توسط رئیس اداره تربیت بدنی وقت و با هماهنگی رئیس فدراسیون مربوطه تعیین و منصوب می‌شدند.
از آن زمان افزون بر رضوانی، حسین کفعمی، فرشید طاووسی و کریم صرامی تصدی ریاست هیات تکواندو استان را تجربه کردند تا اینکه گزینش روسای هیات‌های ورزشی، انتخاباتی شد و پس از آن مصطفی رئیسی با کسب بیشترین آرا طی دو دوره چهارساله ریاست هیات تکواندو استان اصفهان را تجربه کرد و پس از وی فرهاد رستم شیرازی که از وکلای کانون دادگستری استان می‌باشد با کسب اعتماد اعضای مجمع به عنوان رئیس این هیات برگزیده شد.
اما در این دوره ماموریت رستم شیرازی پایان نیافت و او به دلیل بالا گرفتن اختلاف‌ها در بین پیشکسوتان و نیروهای این رشته مدال آور رزمی از ریاست هیات کناره گیری نمود.
پس از کناره‌گیری رستم شیرازی، فدراسیون تکواندو و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ترجیح دادند از حسین کفعمی که از تجربه تصدی این هیات برخوردار بود تا تشکیل مجمع و برگزاری انتخابات به عنوان سرپرست استفاده کنند اما قانون منع به کارگیری بازنشستگان مانع ادامه همکاری وی شد و مرتضی استکی که خود از پیشکسوتان این رشته ورزشی محسوب می‌شود، به عنوان سرپرست جایگزین کفعمی شد.
استکی از تیرماه امسال تا سه شنبه هفته گذشته به عنوان سرپرست امور هیات تکواندو استان اصفهان را در دست داشت اما در طی این مدت اختلاف‌ بین نیروهای این رشته رزمی در استان فروکش نکرد و همچنان هیات تکواندو استان اصفهان از مسائل حاشیه‌ای رنج می‌برد، چیزی که رئیس فدراسیون تکواندو در مجمع انتخابات این هیات به آن اشاره کرد و از رئیس منتخب تکواندو اصفهان خواست تا برای از بین بردن اختلاف‌ها در بین خانواده بزرگ این رشته رزمی و تقویت وحدت بین نیروها و پیشکسوتان آن تلاش کند.
سید محمدرضا فولادگر گفت: حیف است که تکواندو استان اصفهان به رغم سابقه درخشان و توانایی بالا دچار مشکلات مختلف شود که بیشتر آن مربوط به دو دستگی در بین نیروهای آن است.
رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه انتخابات هیات تکواندو استان اصفهان تمام و رئیس آن برگزیده شد، افزود: رئیس منتخب، پیشکسوتان و اهالی این رشته ورزشی در استان اصفهان باید شرایطی را فراهم کنند که اختلافها از بین برود و اتحاد و همدلی جایگزین آن شود.
آنچه در این شرایط برای هیات تکواندو بسیار مهم است اینکه رئیس جدید آن با اعمال مدیریت صحیح بگونه‌ای عمل کند تا با ایحاد همدلی و هم افزایی، هیچ‌یک از نیروهای متخصص و باتجربه این هیات از شیاپ چانگ خارج نشوند و تکواندو اصفهان از وجود همه آنها بهره‌مند شود.
استفاده از افراد متخصص در راس کمیته‌های هیات و بهره‌مندی از نظرات پیشکسوتان، می‌تواند آرامش را به تکواندو اصفهان بازگرداند و راه را برای برنامه‌ریزی جهت پشتوانه‌سازی و ایجاد انگیزه در بین مربیان سازنده استان هموار کند.
کارشناسان امر معتقدند توسعه هر رشته ورزشی از جمله تکواندو نیازمند داشتن نقشه راه اصولی و علمی و برنامه‌ریزی همه جانبه است تا بتوان طی فرآیندی در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به اهداف مورد نظر دست یافت.
اصفهان دارای بیش از 60 هزار ورزشکار تکواندو است. در این استان افزون بر 300 هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارد.
 
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113627/استفاده-از-افراد-متخصص،-آرامش-را-به-تکواندو-اصفهان-باز-می‌گرداند
بستن   چاپ