پیام سپاهان
عضو هیئت‌مدیره خیریه دیابت اصفهان مطرح کرد؛
پیشگیری از دیابت با کنترل چهار عامل تأثیرگذار
شنبه 18 آبان 1398 - 12:32:37
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان یک فوق تخصص غدد و متابولیسم با بیان اینکه بیماری دیابت یک زمینه ژنتیک دارد، اما باید یکسری عوامل محیطی باشد تا خود را نشان دهد، گفت: اضافه وزن، کم‌تحرکی، غذاهای پرکالری و ناسالم و استرس از عوامل اصلی تأثیرگذار در بروز این بیماری است.

علی کچوئی امروز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دیابت، با هشدار نسبت به افزایش افراد پیش دیابتی در استان، گفت: در این مرحله مهم‌ترین کاری که باید بکنیم این است که با کنترل چهار عامل تأثیرگذار از بروز دیابت جلوگیری کنیم.
وی گفت: این ‌که جامعه نسبت به بیماری دیابت حساس شده است را باید به فال نیک گرفت، چراکه دیابت یک معضل در دنیاست و بیماری مرموزی که کمتر از یک‌سوم بیماران علائم شایع آن را دارند و متاسفانه وقتی مراجعه می‌کنند که بیماری شروع شده است. متاسفانه بین 7 تا 11 سال طول می‌کشد تا بیماری دیابت خود را نشان دهد.
به گزارش ایسنا، عضو هیئت‌مدیره خیریه دیابت اصفهان با تأکید براینکه باید آموزش‌ها را در راستا تغییر الگوی سبک زندگی قرار دهیم، افزود: دیابت منشأ بسیاری از بیماری‌ها مثل کوری، نارسایی کلیه، قطع پا و ... است.
وی خاطرنشان کرد: قند خون ناشتا 99 نرمال، 100 تا 125 پیش دیابت و 126 به بالا دیابت است. بر اساس آخرین آمار افراد بالای 30 سال 12 درصد دیابتی، اما پیش دیابتی 18 درصد هستند، براین اساس یک سوم افراد بالای 30 سال یا دیابت دارند یا در معرض دیابت هستند.
کچوئی ادامه داد: 25 درصد افراد پیش دیابتی ظرف 5 سال آتی مبتلا به دیابت می‌شوند، بنابراین شناسایی افراد پردیابتی نیز مهم است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113583/پیشگیری-از-دیابت-با-کنترل-چهار-عامل-تأثیرگذار
بستن   چاپ