پیام سپاهان
کارشناس درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:
راه‌اندازی کلینیک زخم پای دیابتی در آینده نزدیک
شنبه 18 آبان 1398 - 12:32:35
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان کارشناس درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بیماری دیابت به عنوان یکی از بیماری‌های پر عارضه یاد کرد و گفت: رسالت ما پیشگیری و شناسایی این بیماری است.

الهه ایزدخواه، امروز (شنبه) در نشست خبری روز جهانی دیابت به فعالیت 21 کلینیک تخصصی دیابت در استان اشاره و اظهار کرد: هر بیمار دیابتی باید حتماً به صورت دوره‌ای غربالگری قلب، چشم و کلیه داشته باشد تا بتوانیم از عوارض بیماری پیشگیری کنیم.
وی نارسایی کلیه را از عوارض جدی دیابت برشمرد و افزود: باید از دیالیزی شدن بیماران جلوگیری کنیم، به همین منظور پزشکان در کلینیک‌های تخصصی دوره‌های لازم را گذرانده و شیوع بیماری، عوارض و کنترل بیماری را ثبت و رصد می‌کنند.
ایزدخواه با بیان اینکه هر 20 ثانیه یک قطع عضو به دلیل دیابت در جهان اتفاق می‌افتد، گفت: یکی از عوارض جدی دیابت، زخم پا است که تشخیص زودهنگام و درمان سریع آن اهمیت زیادی دارد.
به گزارش ایسنا، کارشناس درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه‌اندازی کلینیک زخم پای دیابتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: راه‌اندازی این کلینیک با درمان‌های علمی و روز به زودی اطلاع رسانی می‌شود تا بیماران ارجاع و درمان شوند و به احتمال زیاد در بیمارستان خورشید فعال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در هفته دیابت در تمام کلینیک‌های دیابت در استان معاینه و ویزیت رایگان و آموزش‌های رایگان همچون گذشته انجام می‌شود و همایش پیاده‌روی هم برگزار خواهد شد.
ایزدخواه خاطرنشان کرد: کلینیک‌های تخصصی دیابت در اصفهان در بیمارستان امام حسین(ع) برای کودکان دیابتی، بیمارستان حضرت زهرا(س)زینبیه، امین، عیسی ابن مریم، فارابی و فیض ویژه بیماران بستری است دایر است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113580/راه‌اندازی-کلینیک-زخم-پای-دیابتی-در-آینده-نزدیک
بستن   چاپ