پیام سپاهان
نخستین پارچه بافت هنرمندان اردستانی آماده ورود به بازار شد
جمعه 17 آبان 1398 - 16:35:22
پیام سپاهان - کاشان- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: نخستین پارچه‌های بافته شده در کارگاه‌های پارچه بافی از سوی هنرمندان این شهرستان آماده ورود به بازار فروش شده است.

مهدی مشهدی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا به اهمیت جایگاه صنایع دستی و حفظ میراث پیشینیان در منطقه اشاره کرد و افزود: پارچه‌بافی از گذشته‌های دور یکی از رشته‌های فعال در شهرستان اردستان بوده و بسیاری از مردمان این دیار، در سال‌های نه چندان دور به این حرفه اشتغال داشتند و در کنار برطرف کردن نیاز داخل، به شهرها و روستاهای دیگر نیز صادر می‌کردند.
وی بیان کرد: بر این اساس نخستین دوره آموزش چادر شب‌ بافی به علاقه‌مندان این حرفه با شرکت 30 هنرجو در شهرستان برگزار و از میان آنها 20 نفر موفق به قبولی در آزمون کتبی و عملی شدند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان اضافه کرد: عملیات بافت و آموزش عملی نخستین دوره هنرجویان در رشته چادر شب بافی در کارگاه مرکز فنی و حرفه‌ای شهر زواره و کارگاه خیریه شهر اردستان انجام شد.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسوولان تولید انواع پارچه در اردستان رونق گرفته تا در کنار ایجاد اشتغال، تعداد زیادی از علاقه‌مندان این رشته وارد بازار کار شده و رونق اقتصادی خانوارها را به دنبال داشته باشد.
مشهدی تاکید کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان برای هر گونه همکاری با هنرمندان و هنرجویان در راستای احیا و تولید صنایع دستی آمادگی دارد.
602 رشته صنایع دستی شناسایی شده در جهان وجود دارد که از 299 رشته ایرانی، 196 رشته مربوط به استان اصفهان با بیش از 70 هزار نفر هنرمند صنایع دستی است.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها
پارچه ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی تسهیلات اشتغال اردستان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113554/نخستین-پارچه-بافت-هنرمندان-اردستانی-آماده-ورود-به-بازار-شد
بستن   چاپ