پیام سپاهان
محورهای نمازجمعه شهرستان‌های استان اصفهان
جمعه 17 آبان 1398 - 15:22:54
پیام سپاهان - اصفهان- 13 آبان نماد مبارزه با آمریکاست، آمریکا از هر زمان دیگری ضعیف‌تر شد و دشمن می‌خواهد منطقه را ناامن کند از جمله محورهای سخنان امامان جمعه در نمازجمعه این هفته شهرستان‌های استان اصفهان است.

کاشان
امام‌جمعه موقت کاشان گفت: 13 آبان سالروز مبارزه نمادین با آمریکا از 40 سال پیش تاکنون است و مردم ایران به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان هر سال با شور در آیین نمادین مرتبط حضور می‌یابند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی بقیه الله الاعظم (عج) این شهر علت این دشمنی را سابقه و دافعه آمریکا عنوان کرد و افزود: شعار مرگ بر آمریکا به سابقه این کشور بازمی‌گردد که از 28 مرداد 1332 به دلیل اعتماد مسوولان وقت ایران، دولت قانونی را ساقط و نظامی بر این کشور تحمیل کرد که حتی به فرهنگ و ناموس مردم هم اعتقاد نداشت و همه سرمایه‌ها را یکجا تقدیم آنها نمود.
وی بیان کرد: آمریکایی‌ها به همین بسنده نکرده و در کنار سایر چپاول‌هایی که می‌کردند، مستشارانش از دولت حق توحش می‌گرفتند و ایران به یک بازار خوبی برای آنها تبدیل شده بود.
امام‌جمعه موقت کاشان یادآور شد: 13 آبان 1343 نیز حکومت طاغوت امام خمینی (ره) را دستگیر و به کشور ترکیه تبعید کرد که علت آن اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون از سوی مجلس وقت بود.
وی اضافه کرد: بر اساس این طرح که در واقع سند ذلت و بردگی بود و از سوی آمریکا در برخی کشورهای دیگر نیز به تصویب رسید، شهروندان آمریکایی مجرم باید به آن کشور تحویل و بر اساس قوانین داخلی خوشان محاکمه می‌شدند.
اسلامی‌تبار، این طرح را نشان دهنده نهایت وابستگی و خیانت حکومت طاغوت برشمرد و تصریح کرد: امام راحل با توجه به موضوع و شجاعت حسینی در قم بر ضد آن سخنرانی کردند که در نتیجه به تبعید ایشان منجر شد.
وی همچنین شهادت تعدادی از دانش‌آموزان تظاهرکننده بر ضد طاغوت در 13 آبان 1357 را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: 13 آبان 1358 نیز سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران است که امام (ره) آن را انقلاب دوم نامید و برای استکبار جهانی بسیار سنگین تمام شد.
امام‌جمعه موقت کاشان ادامه داد: مردم ایران دشمنی با مردم ایالات متحده ندارند و این شعار مرگ، بر سیاست‌های ظالمانه دولت آمریکا است که برای همه بشریت جرثومه فساد بوده، چنان که هر جا سفارت آنها برقرار شده، پایگاه فساد، توطئه و کودتا بوده که از جمله می‌توان به شنود آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اشاره کرد.
وی همچنین خرید چند میلیون دلار جت جنگی در آخرین سال‌های حکومت طاغوت از آمریکا و تحویل ندادن آنها پس از پیروزی انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: هشت سال حمایت از صدام حسین، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز خلیج فارس، توطئه افکنی، فتنه انگیزی و تحریم تنها بخشی از جنایت‌ها و شرارت‌های آنها بوده است.
اسلامی‌تبار تشریح کرد: هشت میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت جهان در نتیجه جنایت‌های آمریکا از بین رفته اما آنها هنوز هم دست بردار نیستند و از جمله فتنه جدیدی در کشورهای عراق و لبنان به راه انداختند.
وی افزود: برای پرت کردن حواس‌ مردم از موضوع، ترکیه نیز به سوریه حمله کرد و در واقع ‌به دنبال انجام کارهایی در ایران هم بودند که با درایت رهبری فرزانه انقلاب و حرکت هوشمندانه سپاه پاسداران، بار دیگر ناکام ماندند.
امام‌جمعه موقت کاشان تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا برای این است که مردم فراموش نکنند، سلطه‌گران منافع خود را در این کشور از یاد نبرده و به دنبال بازگشت هستند اما تا زمانی که رفتارهای دولت ایالات متحده مبتنی بر شرارت‌ و خباثت باشد، این شعار از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت هفته وحدت، شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک سالروز آغاز دوره ولایت حضرت امام مهدی (عج) خاطرنشان ساخت: امروز انقلاب و اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت دارد.
اسلامی‌تبار اظهار کرد: دشمن از دیرباز در کوشش بوده تا به هر روشی به وحدت بین ملت ایران و هم وحدت امت اسلامی آسیب بزند و یکی از دستاویزها، تحریک افراد برای توهین به مقدسات دیگران است.
وی افزود: این انقلاب با مدیریت و عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) برپا شده و باید با خودسازی، آماده کردن جامعه و خودداری از مسائل اخلاقی، مالی و اجتماعی زمینه را برای ظهور ایشان فراهم کنیم.
اردستان
امام‌جمعه اردستان گفت: آمریکای جنایتکار امروز از هر زمان دیگری ضعیف‌تر شده و در حال نابودی است.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد موسی بن جعفر (ع) این شهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان و مسوولان افزود: دشمنی آمریکا بر ضد ایران از دوران پیش از پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داشته، هرچند آمریکا از گذشته ضعیف‌تر شده و نمی‌تواند کاری کند اما با تاسف برخی هنوز دل در گرو آنها دارند اما بدانند شیطان بزرگ قابل اعتماد نیست و کاری برایشان نخواهد کرد.
وی بیان کرد: آمریکا می‌خواست فتنه‌ای که هم‌اکنون در عراق و لبنان ایجاد کرده، به ایران بکشاند اما با هوشیاری رهبری معظم انقلاب اسلامی و مسوولان کشور موفق نشدند و حضور مردم در کنار دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان نقشه آنها را بی‌اثر کرد.
امام‌جمعه اردستان با اشاره به هفته وحدت اضافه کرد: نام‌گذاری این مناسبت حساب شده و حکیمانه بود تا اختلافی بین شیعه و سنی نباشد، چنان که فتوای همه مراجع بزرگ خودداری از تفرقه، اختلاف و احترام به مقدسات است.
وی تاکید کرد: نباید فریب دشمن را خورد، زیرا عده‌ای می‌خواهند مذهب را بر ضد مذهب بشورانند.
دهشیری همچنین تصریح کرد: امروز شرایط به جایی رسیده که به جای افراد بی‌حجاب و بدحجاب، افراد با حجاب و دین‌دار خجالت می‌کشند و مورد کنایه و سرزنش قرار می‌گیرند.
وی در ادامه به مناسبت روز ملی استاندارد اشاره کرد و گفت: این امر به تولید کالا محدود نشود و در ساخت و سازها و همچنین مسوولان و کارمندان نیز باید کار خود را با کیفیت و استاندارد انجام دهند تا در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله‌ شاهد بروز خسارت نباشیم.
امام‌جمعه اردستان با اشاره به افزایش 50 درصدی قیمت نان تصریح کرد: با این افزایش هم مشکل کیفیت نان برطرف نشده و بیشتر نانوایان نان بی‌کیفیت به مردم می‌دهند و نظارت هم ضعف دارد؛ پرسش این است چرا آردی که با زحمت و بهایی گران از سوی دولت تهیه و در اختیار نانوا قرار می‌گیرد، باید این چنین پخته و دور ریخته شود.
نایین
امام جمعه نایین گفت: دشمن در پی آن است تا با استفاده از فضای موجود در کشور عراق، ساختارهای قانونی را برهم زده و این کشور را به منطقه ای ناامن تبدیل کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در خطبه‌های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت گفت: امروز لازم و ضروری است که تمام مسلمانان از شیعه و سنی در مقابل توطئه‌های دشمنان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی ید واحده باشند.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، گفت: 12 تا 17 ربیع الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شد تا مسلمانان بتوانند، وحدت بین خود را تحکیم بخشند چرا که امروز دشمن بیشتر از گذشته به دنبال برهم زدن اتحاد و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است.
وی افزود: دشمن در طول 41 سال گذشته ترفندهای مختلفی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی اجرا کرد که با ناکامی و شکست مواجه شده است اما همچنان امیدوار است بتواند موفقیتی داشته باشد.
وی ادامه داد: ترفند جدید دشمنان اختلاف منطقه‌ای است و می‌خواهند در کل منطقه غرب آسیا مسلمانان را به جان هم بیندازند و جنگ‌های داخلی ایجاد کند و خلاء قدرت در کشورهای اسلامی به وجود بیاورد تا هرج و مرج کشتار شکل بگیرد.
برچسب‌ها
نایین ایالات متحده آمریکا 13آبان نماز جمعه کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113549/محورهای-نمازجمعه-شهرستان‌های-استان-اصفهان
بستن   چاپ