پیام سپاهان
امام جمعه نطنز:
اروپایی ها قصد وقت کشی در برجام را داشتند
جمعه 17 آبان 1398 - 14:45:59
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان امروز هم‌زمان با سراسر کشور، نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد و ائمه جمعه به موضوعاتی همچون برجام و وضعیت اقتصادی مردم، اشاره کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد یعقوبی در خطبه های نماز جمعه در نطنز اظهار کرد: اروپایی ها در برجام فقط قصد داشتند که بر علیه کشورمان وقت کشی کنند.
وی افزود: آمریکا و اروپا از ابتدای برجام تا کنون هیچ انعطافی از خود نشان نداده اند و برجام فقط یک تعهد یک طرفه بود که ایران به آن پایبند بود.
امام جمعه نطنز گفت: جالب اینجاست که آمریکایی که خود از برجام خارج شده از عملیاتی شدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران انتقاد کرده و توقع دارند که ما پایبند بمانیم.
وی تصریح کرد: آمریکا و اروپا هیچ وقت قابل اعتماد نبوده، نیستند و نخواهند بود و ما باید به جای تکیه به آنها به تولیدات داخل و صادرات به همسایگان خود توجه کنیم.
یعقوبی خاطرنشان کرد: عده ای سخن از سازش می زنند که نه تنها برای کشور مفید نیست، بلکه آسیب هم می زند و باعث از بین رفتن عزت نفس و امکانات و زیر ساخت ها خواهد شد.
وی گفت: تنها راه موفقیت کشور مقاومت و توجه به تولید و اتکا به نیروهای داخل است و از بیگانگان چیزی به نفع کشور نخواهد شد.
مردم از وضعیت اقتصادی کشور نگران هستند
امام جمعه موقت گلپایگان گفت: بدانید که هیچگاه کسی از بیرون نمی تواند حکومتی را متلاشی کند و قطعا مشکلات داخلی این کار را می کند و اکنون اشکالات اساسی وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن بت شکن در خصوص هفته وحدت اظهار کرد: بزرگترین نعمت الهی بر اساس آیات قرآن وجود پیامبر (ص) است، نعمت های الهی شامل مادی و معنوی است. نعمت های مادی و دنیوی شامل همه از جمله حیوانات می شود، اما برای دریافت نعمت های معنوی، انسان باید قدم بردارد تا خداوند هم به او عطا کند و هیچ نعمتی بالاتر از نعمت معنوی هدایت نیستو اگر این نعمت نباشد انسان برتری نسبت به حیوانات ندارد. انسان زمانی تباه می شود که دین او تباه شده باشد.
وی ادامه داد: اگر مال انسان غارت شود، نابود نمی شود؛ اما اگر دین او غارت شود نابود می شود، تازمانی که دین، تقوا و... در جامعه ای حاکم باشد آن جامعه از بین نمی رود. امروز وحدت بین مردم از نان شب هم واجب تر است، جمعیت مسلمان زیاد است اما دشمنان از تفرقه استفاده می کنند.
امام جمعه موقت گلپایگان بابیان اینکه وحدت فقط با شعار محقق نمی شود، گفت: مردم دور کعبه می چرخند نه کعبه به دور مردم و راهی جز این نیست که امام در مرکز قرار بگیرد و مردم به دور او بچرخند ممکن است برخی از وحدت سخن بگویند اما دنبال این هستند که در جامعه شکاف ایجاد کنند وحدت هم شعار می خواهد و هم شعور، تجربه سالهای اخیر به ما می فهماند در زمانی که امامان معصوم حضور داشته باشند محورِ وحدت، آنها هستند و در زمان غیبت امام معصوم ولی فقیه محور وحدت است و باید دور او چرخید.
بت شکن اضافه کرد: بدانید که هیچگاه کسی از بیرون نمی تواند حکومتی را متلاشی کند و قطعا مشکلات داخلی این کار را می کند و اکنون اشکالات اساسی وجود دارد علیرغم اینکه از زحمات دولت، مجلس و قوه قضائیه تشکر می کنیم، ولی مردم ما از وضعیت اقتصادی کشور نگران هستند که جای نگرانی هم دارد. امام راحل بی جهت نگفتند آمریکا شیطان بزرگ است، بنابراین امروز وحدت لازمه بین مسلمان است، با پشتیبانی مالی و تبلیغی داعش را ایجاد کردند تا مسلمانان را سر ببرند و دست استعمار در میان است.
سیاه نمایی و دروغ ترفند دشمنان است.
امام جمعه خمینی شهر نیز ضمن تشکر از مردم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان گفت: مردم با حضور در این راهپیمایی انزجار خود را از شیطنت هاو تحریم های ناجوانمردانه آمریکا اعلام کردند.
حجت الاسلام سید محمد موسوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: امروز جنگ بین ما و استکبار جنگ رسانه ای است. یعنی آنها با استفاده فضای مجازی به جنگ ما آمده اند که به مراتب آسان تر است از جنگ نظامی، زیرا هم کم هزینه تر است و هم از جهت تلفات و خسارات برای آنها کم ضررتر است.
امام جمعه خمینی شهر هدف از جنگ رسانه ای را تسخیر ذهن ملت دانست و ادامه داد: هدف جنگ رسانه ای اشغال سرزمین نیست. هدف تسخیر ذهن مردم است. امروزه ما می‌بینیم که رسانه های بیگانه با استفاده از ابزار اطلاع رسانی درصدد هستند که دیدگاه مردم را عوض کنند.
وی تصریح کرد: آن‌ها آنقدر در ذهن مردم تلقین می‌کنند و مفاهیم غیر واقعی را تزریق می‌کنند تا مردم نظرشان تغییر کند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت:آنها عباراتی را به کرار استفاده می کنند اگر دقت کنید خواهید دید که آنها می خواهند تاریخ اسلام را زیر سوال ببرند. چهره های خدمت گذاراسلام و ایران را تخریب می کنند . سیاه نمایی و دروغ ترفند دشمنان است و باید همه ما مراقب باشیم تا در دام دشمن گرفتار نشویم.
بزرگی مسئولین این است که در میان مردم باشد
امام جمعه اردستان گفت: بزرگی هر مسئولی این است که در میان مردم باشد و حرفی از مردم بشنود.
حجت الاسلام حسن دهشیری اظهار کرد: شعیان و اهل تسنن مشترکاتی بسیاری مانند؛ قبله واحد، کتاب قرآن، حج و زکات، نماز و.. با یکدیگر دارند که باید به مشترکات یکدیگر توجه داشته باشیم. البته اهل تسنن به قرآنی که ایرانی ها می خوانند، ایراد می گیرد که یکی از خدماتی که صدا وسیما به شیعیان داشته تلاوت های قرآنی است که در شبکه های سیما پخش می شود.
وی با اشاره به هفته وحدت افزود: همه شیعیان و اهل تسنن باید توجه داشته باشند که هفته ما هفته وحدت، هفته‌ی با یکدیگر بودن است، نه آن هفته‌ای که شیعیان انگلیسی رواج می کنند. امروز فتوای همه مراجع تقلید این است که ناروا گفتن به مقدسات اهل تسنن اقدامی ناروا و ناپسند است.
امام جمعه اردستان با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دانش آموزان گفت: عده ای متاسفانه سعی در تطهیر کشور آمریکا دارند و سعی دارند کشور را تسلیم و بکشانند پای میز مذاکره، که باید بگوییم دشمن، دشمنی است که خون آشامی آنها همچنان باقی است.
دهشیری با اشاره به دشمنی‌هایی که آمریکایی‌ها بتازگی قصد داشتند در ایران انجام دهند، گفت: اقداماتی را که در کشور عراق مشاهده می‌کنید، برنامه‌هایی بود که قرار بود در ایران انجام شود که با هشیاری مسئولان بلندپایه ما خنثی شد. نباید ذره ای مکر آمریکایی‌ها را دست کم گرفت هرچند شیطنتشان رو به پایان رسید.
وی با تشکر از حضور پررنگ مردم و دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان افزود: علیرغم همه مشکلات و کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد و بی مهری‌هایی که مسئولین مردم در کنار دانش آموزان حضور پیدا کردند و مرگ را نثار دشمنان کردند.
خطیب جمعه اردستان با اشاره به روز ملی کیفیت گفت: هرکاری که در جامعه هر صنفی انجام می دهد باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد و استاندارد آن حرفه باشد. مسئولان لطف کردند و قیمت نان را بالا بردن ولی مردم انتظار دارند متولیان نظارت نسبت به کیفیت نان هم حساس باشند. دلیلی ندارد که مردم پول خوب بدهند ولی نان بی کیفیت دریافت کنند.
دهشیری با انتقاد از حضور کمرنگ مسئولان در نمازجمعه گفت: اگر مسئولانی که در منزل هستند جمعه ها در مراسم نمازجمعه حضور داشته باشند تا مردم آنها را ببینند از عظمتشان کاسته نمی‌شود. بزرگی هر مسئولی این است که در میان مردم باشد و حرفی از مردم بشنود ولی متاسفانه برخی‌ها به این جایگاه ارزشمند بی‌توجهی می‌کنند که این بی‌احترامی به خودشان است.
وی با انتقاد از مردم گفت: گاهی وقت‌ها خود مردم هم نباید نسبت به عملکرد مسئولان ساکت و بی‌تفاوت باشند باشند. مردم باید مطالبه داشته باشند تا مسئولان پاسخگوی آن باشند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113543/اروپایی-ها-قصد-وقت-کشی-در-برجام-را-داشتند
بستن   چاپ