پیام سپاهان
امام جمعه اصفهان: مسلمانان برای نجات از سلطه کفار وحدت داشته باشند
جمعه 17 آبان 1398 - 14:06:52
پیام سپاهان - اصفهان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هفته وحدت را یادگار امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: روز به روز به اهمیت مساله وحدت پی می‌بریم زیرا آحاد مسلمانان برای نجات از سلطه و یوق کفار باید اتحاد داشته باشند.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان در مصلای امام خمینی(ره) افزود : منظور از وحدت آن است که همه به ریسمان الهی جنگ زنیم و سلایق و باورهای متفاوت خود را با گفتگوی درست و صحیح مطرح کنیم.
وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز برخی به تفرقه دامن می‌زنند در حالی که دستور صریح قرآن است که حتی به کفار نباید دشنام داد زیرا آنها به مقدسات شما دشنام خواهند داد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به آغاز هفته وحدت از 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول، یادآور شد: حتی در بین شیعه بزرگانی چون مرحوم کلینی صاحب اصول کافی 12 ربیع‌الاول را سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) می‌دانند.
وی با قدردانی از حضور آحاد ملت در راهپیمایی 13 آبان، اضافه کرد: مردم ما هوشیار و با بصیرت هستند و در این ایام از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمنان اصلی خود ابراز انزجار کردند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان دین اگر هزاران نفر را بیگانه بکشند جنایت نیست ولی اگر در کشور ما یک جنایتکار اعدام شود مساله حقوق بشر را مطرح می‌کنند.
خطیب جمعه اصفهان تصریح کرد: آمریکا به صراحت اعلام می‌کند من نفت سوریه را دوست دارم و برای حفظ این نفت باید در سوریه بمانم، در روز روشن از اموال مسلمین دزدی می‌کنند و دنیا نیز در مقابل آن خاموش است.
وی با بیان اینکه دشمن‌شناسی از عوامل پیروزی است، اضافه کرد: امروز فردی مثل ترامپ در آمریکا به روشنی دشمنی خود را به جهان نشان می‌دهد و هدفشان را بردن نفت سوریه اعلام می‌کنند.
وی تصریح کرد: نعمت ولایت در مقایسه با سایر نعمت‌ها بالاترین نعمت است و هیچ چیز قابل مقایسه با آن نیست و خداوند در قرآن تنها به واسطه 2 نعمت اصل هدایت و پیامبران و اولیای الهی بر انسان منت می‌گذارد.
آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: علت اهمیت نعمت ولایت به واسطه آن است که سایر نعمت‌های الهی اگر درست و در راستای نعمت ولایت استفاده شود نعمت است و گرنه نقمت است.
آیت الله طباطبایی‌نژاد در خطبه اول نماز با اشاره به ضرورت قدردانی از نعمت‌های الهی، گفت: نعمت‌های الهی بر 2 دسته نعمت‌های ظاهری و باطنی است و نعمت‌های الهی مانند نعمت ولایت و نعمت ایمان از نعمت‌های مادی مانند سلامت، امنیت، خوراک و پوشاک بسیار پر اهمیت‌تر است.
وی اظهارداشت: طاعت الهی و دوری از معصیت از نمونه‌های شکر از خداست که موجب کامل شدن نعمت می‌شود و در صورتی که از نعمت‌های الهی در راه غیر خدا استفاده شود، مایه نقمت و بدبختی انسان در آخرت می‌شود.
برچسب‌ها
هفته وحدت 13آبان اصفهان نماز جمعه

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113540/امام-جمعه-اصفهان--مسلمانان-برای-نجات-از-سلطه-کفار-وحدت-داشته-باشند
بستن   چاپ