پیام سپاهان
50 رویداد استارتاپی با هدف نوآوری در صنعت سنتی کشور برگزار می‌شود
جمعه 17 آبان 1398 - 09:21:28
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل پژوهش و نوآوری دانشگاه علمی و کاربردی گفت: امسال 50 رویداد استارتاپی با هدف نوآوری در صنعت سنتی توسط این دانشگاه در کشور برگزار می‌شود.

محمدحسین موسی‌زاده روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا در تیران و کرون افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی با هدف توسعه اقتصادی و نوآوری در عرصه تولید و فرآوری اقدام به برگزاری رویدادهای علمی شتاب یا استارتاپی در استان‌های کشور بر اساس ظرفیت هر منطقه کرد که قابلیت‌های خاص هر منطقه را با نگاه نوآورانه عرضه می‌کند.
وی بیان‌کرد: با برگزاری رویدادهای علمی دانشجویان و صاحب نظران در حوزه‌های مختلف توانایی علمی و فنی خود را برای ایجاد بازار جدید در هر محصول بکار می‌گیرند و فرآوری و تولیدهای موردنیاز کشور را انجام می‌دهند.
وی با بیان این که فرآورده‌های موسیر، نمک و سنگ در استان اصفهان از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان‌کرد: خام فروشی از این محصولات یکی از آسیب‌های جدی در حوزه اقتصادی است که با تکمیل تقاضا در بازار، تولیدکنندگان این بخش‌ها دچار مشکل در عرضه و سرمایه‌گذاری می‌شوند و باید پیش از این بحران بازارهای جدیدی را با فرآوری کردن محصولات انجام دهند.
مدیرکل پژوهش و نوآوری دانشگاه علمی و کاربردی ادامه داد: دانشگاه علمی و کاربردی با برگزاری این رویدادها به دنبال معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرآوری و جلوگیری از خام فروشی است که این ظرفیت به دانشجویان برای ارتباط با صنعت و نوآوری در تولید کمک می‌کند.
به گفته وی پس از برگزاری رویدادهای علمی و تولید افراد سرمایه‌گذار و تیم فنی در قالب شرکت‌هایی جدید فعالیت‌های خود را آغاز کرده و دانشجویان در هسته علمی این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند.
وی فرآوری محصولات کشاورزی وصنعتی را در ایجاد بازارهای جدید و سرشار از مشتری مهم بیان‌ کرد و گفت: موسیر یکی از محصولات کشاورزی است که کشاورزان به صورت خام عرضه می کنند و کمتر عصاره و سایر خصوصیت های آن در بازار فراوری و عرضه می‌شود.
موسی زاده افزایش آگاهی عمومی در این حوزه را برای رشد اقتصادی کشور لازم دانست و گفت: بازارهای سنتی منفعت زیادی را به سرمایه گذاران نمی‌رسانند و برخی از این عرصه‌ها در مقطعی از زمان دچار مشکل می‌شوند.
وی اضافه کرد: دانشگاه‌های باید با نگاه‌های جدید و بکارگیری ظرفیت‌های نوآوری در مسیر خدمت به رشد اقتصادی کشور و حرکت از صنعت‌ها به روش سنتی به نوآوری و جدید فعالیت انجام دهند.
وی با بیان این که در گذشته مراکز رشد در برخی از دانشگاه‌های کشور تاسیس شده است، گفت: با اجرای برنامه جدید دانشگاه علمی و کاربردی مراکز رشد نیز توسعه می‌یابند و شهرک‌های جدید ایجاد خواهد شد.
مدیرکل پژوهش و نوآوری دانشگاه علمی و کاربردی یادآور شد: در این حرکت مردم، سرمایه گذاران و دانشجویان از آن بهره می‌برند.
به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هشت کارخانه نوآوری در پهنه‌های شهری کشور راه‌اندازی می‌شود که پهنه‌های قدیمی داخل شهر، فرصتی بسیار مناسب برای کسب‌ و کارهای نوپا و تحول فرهنگ شهری به دست استارتاپ‌هاست. با تغییرکاربری و تبدیل شدن این پهنه‌ها به محلی برای شکوفایی نوآوری، ضمن ارتقای آگاهی و فرهنگ حل مسائل جامعه از نوآوری، استارتاپ ها به حل مهم‌ترین مسائل شهری کمک می‌کنند.
تا سال 1400 ، بیش از 10 هزار استارتاپ جدید، بیش از یک میلیون متر مربع فضای تازه برای کسب‌ و کارهای نوپا و همچنین بیش از 300 شتاب دهنده زمینه‌ساز رونق هرچه بیش‌تر اقتصاد دانش‌بنیان می‌شوند.
برچسب‌ها
صنعت استارتاپ دانشگاه اصفهان نوآوری دانشگاه ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113538/50-رویداد-استارتاپی-با-هدف-نوآوری-در-صنعت-سنتی-کشور-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ