پیام سپاهان
صدور مجوز تاسیسات گردشگری در آران‌وبیدگل 3.5 برابر افزایش یافت
پنجشنبه 16 آبان 1398 - 12:36:51
پیام سپاهان - کاشان- فرماندار آران‌وبیدگل از رشد 3.5 برابری صدور مجوز ساخت تاسیسات گردشگری در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: 17 مجوز ساخت تاسیسات گردشگری شامل اقامتگاه و سفره‌خانه سنتی، اردوگاه، مجتمع، سنتی و مجتمع خدمات بین راهی در این شهرستان صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته پنج موافقت اصولی بود.
وی ابراز امیدواری کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها در کنار افزایش ظرفیت‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری شهرستان آران‌وبیدگل، تاثیر بسزایی در اشتغال‌زایی ایجاد کند.
فرماندار آران‌وبیدگل اضافه کرد: این طرح‌ها در شهرهای آران‌وبیدگل، ابوزیدآباد، نوش‌آباد، کویر مرنجاب و کویر سیازگه در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شوند.
وی پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را افزون‌بر 400 میلیارد ریال برشمرد و اظهار کرد: برای نزدیک به 280 نفر با بهره‌برداری از آنها اشتغال‌زایی خواهد شد.
بایبوردی با اشاره به تعریف و تصویب محور گردشگری کوهستان، کویر و دریاچه نمک در راستای توسعه پایدار این شهرستان گفت: افزون‌بر 300 هزار نفر گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آران‌وبیدگل دیدن کردند که نشان می‌دهد آمار ورود گردشگران داخلی و خارجی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش دارد.
وی همچنین یادآور شد: آهنگ سرمایه‌گذاری در این شهرستان سرعت گرفته، چنان که در یک سال گذشته افزون بر 110 پرونده در این زمینه تشکیل شد که بیش از 90 درصد آنها در حوزه گردشگری بود.
شهرستان آران‌وبیدگل 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 140 مورد تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها
گردشگری فرمانداری آران و بیدگل سرمایه گذاری داخلی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113515/صدور-مجوز-تاسیسات-گردشگری-در-آران‌وبیدگل-35-برابر-افزایش-یافت
بستن   چاپ