پیام سپاهان
رئیس شورای شهر اصفهان:
ظرفیت های گردشگری کوه آتشگاه اصفهان مغفول واقع شده است
پنجشنبه 16 آبان 1398 - 11:17:18
پیام سپاهان - اصفهان-رئیس شورای شهر اصفهان گفت: کوه آتشگاه در نزدیکی زاینده رود قرار دارد و می تواند به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری شهر اصفهان مطرح شود که متاسفانه مهجور مانده است.

علیرضا نصر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سرمایه ارزشمند کوه آتشگاه اصفهان در غرب اصفهان و 8 کیلومتری مرکز شهر در خیابان آتشگاه و جنوب خمینی شهر اظهار داشت: این بنا در نزدیکی رودخانه زاینده رود است و از بلندای آن تا کیلومترها می توان چهار سوی اصلی شهر را تماشا کرد و می تواند به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری شهر اصفهان مطرح شود که متاسفانه مهجور مانده است.
وی افزود: آتشگاه اصفهان در آذرماه سال 1330 و با شماره 380 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در دهه 50 این بنا مورد مرمت اساسی قرار گرفت و در اوایل دهه 60 نیز به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات و تخریب درهای ورودی ساختمان بسته شد. امروزه به دلیل اهمیت مباحث گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری موظف است تا از ظرفیت گردشگری کوه آتشگاه استفاده لازم را داشته باشد.
آزادسازی اراضی اطراف کوه آتشگاه
رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهرداری منطقه 9 هم موظف شده تا زمین های اطراف کوه آتشگاه را با توجه به کاربری های فضای سبز آزادسازی کند و در درازمدت این منطقه به عنوان قطب مهم گردشگری اصفهان شود تصریح کرد: در جنوب شهر اصفهان کوه صفه واقع شده است و در شرق هم کوه نخودی که می تواند در زنجیره ای تعاملی، پیوندی با کوه آتشگاه در غرب شهر اصفهان برقرار کند.
مطالعات تکمیلی اتصال آتشگاه به صفه
وی با اشاره به اینکه مطالعات اتصال کوه آتشگاه به کوه صفه از طریق خط تله کابین انجام شده است، ابراز داشت: اتصال این دو کوه موضوعی است که اگر تحقق یابد اتفاق مهمی در رشد و توسعه گردشگری در شهر اصفهان فراهم می شود اما با توجه به اینکه خطوط تله کابین بر منازل مردم مسلط می شود تاکنون به نتیجه نرسیده است اما مطالعات تکمیلی برای رفع این موضوع در حال انجام است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113510/ظرفیت-های-گردشگری-کوه-آتشگاه-اصفهان-مغفول-واقع-شده-است
بستن   چاپ