پیام سپاهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری:
برای مقابله با حوادث احتمالی در اصفهان آمادگی کامل داریم
پنجشنبه 16 آبان 1398 - 08:25:34
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اقدامات لازم و پیشگیرانه برای مقابله با پیامدهای بارش های رگباری در برخی مناطق این استان صورت گرفته است.

منصور شیشه فروش شامگاه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش 2 تا سه درجه دمای هوای استان و احتمال بارش های رگباری در مناطق شمال، شمال شرق و غرب استان در آخر هفته، دستگاه های امدادی و جاده ای وارد عمل شده اند.
وی اظهار داشت: به دنبال وقوع سیلاب در فروردین ماه امسال در برخی مناطق استان دهانه برخی پل ها از رسوبات ناشی از سیل پر شده بود که به شهرداری ها، راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام شد تا نسبت به خالی کردن رسوبات در آن محل ها اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ترمیم و بازسازی سیل بندهای اطراف شهرها و روستاهای سیل زده خبر داد و گفت: در زمان حاضر ماشین آلات اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای به مناطق کوهپایه، فریدونشهر و سمیرم که از سیل بهاری آسیب دیده بودند اعزام شدند تا نسبت به بازگشایی، استحکام بخشی جاده ها و سیل بندها در آن مناطق اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین دست کم 120 سازه در مسیر سیلاب و جاهایی که در حریم و بستر رودخانه ساخته شد شناسایی و مقرر شد تا سازمان آب منطقه ای با همکاری بخش های مختلف نسبت به آزاد سازی آنها اقدام کند.
شیشه فروش یادآور شد: امسال پس از یک دوره خشکسالی و همچنین کمبود بارش و بارش ناگهانی در فروردین، هوا در تیر ماه و تا حدود 20 مردادماه بسیار گرم شد و دمای هوا حتی در برخی روزها تا سه درجه نسبت به بلند مدت افزایش یافت.
وی با اشاره به تغییرات اقلیمی تصریح کرد : افزایش بادهای گرم و شرقی در تابستان امسال موجب انتشار گرد و غبار در سه نوبت از کانون های واقع در کویر سمنان و انارک و همچنین تشدید و فعال کردن کانون های اطراف اصفهان شد.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان، وضعیت جوی استان را از امروز تا پنجشنبه در بیشتر مناطق استان با آسمان کمی ابری، بعداز ظهر ها افزایش ابر گاهی وزش باد به نسبت شدید و در نیمه غربی استان رگبارهای پراکنده پیش بینی کرد.
6994/6026/
برچسب‌ها
هواشناسی مدیریت بحران اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113504/برای-مقابله-با-حوادث-احتمالی-در-اصفهان-آمادگی-کامل-داریم
بستن   چاپ