پیام سپاهان
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان:
راستگویی و امانتداری از شاخصه‌های اصلی دینداری است
پنجشنبه 16 آبان 1398 - 12:39:34 AM
مهر
پیام سپاهان - کاشان - مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان گفت: بر خلاف تمام نگاه های کاریکاتوری و فانتزی که برخی به دین دارند، طبق روایات اسلامی راستگویی و امانتداری جزو شاخصه‌های اصلی دینداری است.
 حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی در جشن عید امامت امام زمان (عج) در کاشان با اشاره حقانیت شیعه و ولایت اهل بیت در طول تاریخ اسلام اظهار داشت: در طول زندگی ائمه اطهار شیعیان با وجود امام حی و حاضر، دلداده و دلبسته مذهب به حق شیعه می شدند در صورتیکه هم اکنون با وجود غیبت امام زمان(ع) حقانیت خاندان عصمت و طهارت بر شیعیان آشکار است.
وی با اشاره به ظلم و جور دستگاه بنی امیه در زمان امام حسین(ع) ابراز داشت: به دلیل خفقان و ظلمی که به امامان و شیعیان در زمان ائمه به خصوص امام حسین(ع) وارد می‌شد در حال حاضر تعداد کمتری احادیث و روایات از امام حسین(ع) نسبت به دیگر ائمه در اختیار مشتاقان سیدالشهدا قرار گرفته است.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان همچنین از وجود خفقان شدید در زمان امام حسن عسگری(ع) یاد کرد و تصریح کرد: با وجود تمام این محدودیت ها در زمان امام حسن عسگری(ع) شیعه به مرحله ای از رشد رسیده است که اثرات آن در دوران بعد از آن امام کاملا هویدا بود.
وی عشق و ارادت مردم آن زمان به نواب امام زمان(عج) در زمان غیبت را نمونه ای از رشد و بالندگی شیعیان بعد از شهادت مظلومانه امام حسن عسگری(ع) دانست و افزود: این در حالی بود که امام شیعیان بعد از امام حسن عسگری(عج) از نظرها غائب بود و همانند امامان پیشین در میان مردم حضور نداشت.
حجت الاسلام بصیرتی با بیان اینکه در زمان غیبت صغری شیعیان به نواب خاص امام زمان (عج) مراجعه می کردند، بیان داشت: در طول سالیان گذشته و با رشد جامعه، پختگی شیعیان به حدی رسیده است که در حال حاضر از نائب عام امام زمان اطاعت و پیروی می کند.
وی با اشاره به تعبیر و تفسیرهای مختلف از دین ابراز داشت: بر خلاف تمام نگاه های کاریکاتوری و فانتزی که بعضی ها به دین دارند آنچه برای شرع مقدس اسلام شاخص دینداری است طبق روایات اسلامی راستگویی و امانتداری است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113501/راستگویی-و-امانتداری-از-شاخصه‌های-اصلی-دینداری-است
بستن   چاپ