پیام سپاهان
بازسازی مناطق سیلزده پلدختر تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
چهارشنبه 15 آبان 1398 - 17:20:59
پیام سپاهان - اصفهان- رییس ستاد بازسازی شهرستان پلدختر بنیاد مسکن اصفهان گفت: عملیات ساخت بازسازی مناطق سیلزده این شهرستان استان لرستان تاکنون بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در پی بارش‌های نوروز امسال و وقوع سیل در بسیاری از مناطق شمالی، جنوبی و غربی کشور از جمله شهرستان پلدختر استان لرستان، جهت تسریع در امر بازسازی این شهرستان، کار بازسازی این شهر و 13 روستای حومه آن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان قرار گرفت.
قاسم جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در عملیات احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی تاکنون، 85 درصد از بتن فونداسیون اجرا، 90 درصد ساختمان‌ها شروع بکار، 65 درصد نصب اسکلت و 50 درصد بتن سقف ریخته شده است.
وی افزود: مشکلات مالکیتی، وراثتی و حقوقی یکی از چالش‌های ساختمان و زمین‌های این شهرستان است که اگرچه بخشی از آن حل شد اما باز هم چالشی در این عرصه است.
رییس ستاد بازسازی شهرستان پلدختر بنیاد مسکن استان اصفهان تصریح کرد: برای حدود چهار و 500 واحد مسکونی تخریب شده از نوع تعمیری و احداثی تشکیل پرونده دادیم و ارزیابی 2 هزار و 975 واحد مسکونی تعمیری در شهر و روستا و 828 واحد تجاری تمام شده است.
جعفری اضافه کرد: عملیات احداثی برای 325 واحد مسکونی و 22 واحد تجاری در روستاها و 395 مسکونی و 41 واحد تجاری در شهر است.
وی خاطرنشان کرد: این مدت بالغ بر 20 هکتار واقع در 13 نقطه این شهرستان از زمین‌های مسکونی مردم خریداری و مسکن جدید تحویل داده شد.
رییس ستاد بازسازی شهرستان پلدختر استان اصفهان خاطرنشان کرد: با اخذ اعتبارات همزمان با عملیات احداث واحدهای مسکونی، بهسازی معابر و جدول‌گذاری، لایروبی رودخانه و ساخت دیواره آن در حال انجام است.
وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد واحدها نیاز به جابجایی داشتند زیرا در حریم و بستر رودخانه قرار گرفته بودند و همین امر مسبب تخریب آن‌ها در پی سیل مذکور بود.
به گفته جعفری ستاد بازسازی از فردای وقوع سیل در نیمه‌های فروردین امسال با استفاده از 300 دستگاه انواع ماشین‌آلات در منطقه مستقر و عملیات لایروبی و زدودن گل و لای از منازل و معابر آغاز شد.
این مسوول اصفهانی ستاد بازسازی پلدختر گفت: نظارت عالیه در منطقه شهری که خود مردم در امر احداث سهیم هستند بر عهده بنیاد مسکن استان اصفهان است و در این ارتباط تیرچه‌های استاندارد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا ساخت و ساز ایمن انجام شود.
وی با اشاره به اینکه نقاط روستایی بدلیل عدم آگاهی کافی و ساخت و سازهای غیر اصولی بیشتر تخریب شده بود، اضافه کرد: در مناطق روستایی از مشارکت خیران اصفهانی و سازمان‌های مردم نهاد بخوبی بهره بردیم و مصالح لازم از اصفهان به این مقصد حمل شد.
جعفری ادامه داد : میلگرد، پروفیل و بتن لازم برای ساخت و ساز به آن جا حمل شده و هزاران کیسه‌های سیمان رایگان در اختیار آسیب‌دیدگان سیل قرار گرفت.
برچسب‌ها
پلدختر پلدختر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مناطق سیل زده اصفهان مسکن

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113498/بازسازی-مناطق-سیلزده-پلدختر-تاکنون-65-درصد-پیشرفت-فیزیکی-داشته-است
بستن   چاپ