پیام سپاهان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
وقف در حوزه فضای مجازی نیاز امروز جامعه است
سه شنبه 14 آبان 1398 - 19:56:43
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف در حوزه فضای مجازی نیاز امروز جامعه است که باید اداره اوقاف با همکاری مراکز علمی و دانش بنیان به سرعت از این مسیر عبور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بَلَک، امروز (سه شنبه) در آئین تجلیل از خبرنگاران برتر در پوشش خبری چهل و دومین مسابقات قرآنی کشوری، اظهارکرد: وقف در فضای مجازی میزان سرمایه‌گذاری را به حداقل و میزان بهره‌وری را به حداکثر می‌رساند و منجر به استفاده آسان در ابعاد جهانی می‌شود.
وی افزود: اگر یک خدمت و برنامه در فضای مجازی برای افراد کم توان و ناتوان تعریف و وقف کنیم، تمام مردم دنیا با این شرایط می‌توانند از این خدمت بهره ببرند. باید دانشگاهیان، نخبگان و افرادی که ایده‌ای برای ارائه دارند به سازمان اوقاف کمک کنند.
به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان اظهار کرد: امروزه علاج بخشی از اقتصاد کشور در بخش‌های مولد مانند دامداری، کشاورزی، مرغداری، گلخانه و ... است که تامین کننده بسترهای شغلی هستند.
وی با اشاره به حدود دو هزار فقره از موقوفات فاقد سند، تصریح کرد: باید اثبات و سند این موقوفات محقق شود و تبدیل به اسناد اوقاف شوند. ارزش این دو هزار فقره حدود 10 میلیارد تومان است که اگر سند نباشد در معرض تصرفات و از بین رفتن است. برای اثبات سند این زمین‌ها حدود دو میلیاد تومان اعتبار نیاز است.
وی اظهار کرد: حدود 10 هزار هکتار زمین در استان توسط افراد خیراندیش در راه خدا وقف شده است. بر اساس شاخص‌های موجود هر هکتار می‌تواند تامین‌کننده 4 تا 5 شغل در جامعه باشد. در واقع یکی از کارکردهای موثر این اداره، ایجاد حدود 40 تا 50 هزار شغل مستقیم است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با بیان اینکه مجموعه اوقاف تلاش کرده از این کارکردها استفاده کند، گفت: امروزه کارکردهای وقف بسیارگسترده است و می‌تواند در زندگی اجتماعی سهم گسترده‌ای داشته باشد.
بلک ادامه داد: جایی را نمی‌توان فرض کرد که وقف در آن فاقد کارکرد باشد. یکی از آن بخش ها علم و پژوهش است که از مقوله وقف در مسیر علم و پژوهش می‌توان استفاده کرد. پژوهشی که می‌تواند پایه همه جهش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشد.
وی تصریح کرد: مباحث اقتصادی در حوزه‌های دیگر تاثیرگذار است و مقوله‌های جدید آسیب‌های اجتماعی را ایجاد کرده. بخش زیادی از پدیده‌های آزاردهنده در جامعه ناشی از مسائل اقتصادی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: افراد دیگر نمی‌توانند با پنج سال کار، صاحب مسکن شوند و دیگر چنین رویایی ندارند. این در حالی است که حدود 4 هزار واحد مسکونی در بسترهای وقفی هستند.
بلک افزود: اگر بنا باشد سازمان اوقاف برنامه‌ای برای تامین مسکن مورد نیاز افراد فاقد مسکن تنظیم کند نیاز به سند یا پیوستی دارد که دستگاه‌های تخصصی ارزیابی‌ها و امکان سنجی ها را انجام دهند تا اوقاف بتواند برون دهی خوبی در مساله مسکن داشته باشد.
وی ادامه داد: امروزه در کنار مربیان، اساتید، معلمان و محیطی که انسان در آن زندگی می‌کند، رسانه عنصری موثر در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ است. ارج نهادن به موضوعات قرآنی و فعالیت رسانه در این عرصه یکی از ضروریات جامعه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص تاثیر ظرفیت قرآنی استان اصفهان در میزبانی از یک برنامه کشوری، گفت: ارزیابی ناظران کیفی برنامه براین بوده که اصحاب رسانه مجدانه، بدون توقف و بسیار حرفه‌ای این کار را انجام دادند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113471/وقف-در-حوزه-فضای-مجازی-نیاز-امروز-جامعه-است
بستن   چاپ