پیام سپاهان
دانشگاهیان نگاه شعاری به بیانیه گام دوم انقلاب نداشته باشند
سه شنبه 14 آبان 1398 - 2:16:23 PM
ایرنا

پیام سپاهان- علی اکبر جعفری  افزود: بیانیه گام دوم انقلاب، مسیر و نقشه راهی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در سال‌های آینده مشخص کرده است و دانشگاهیان نباید به‌صورت گذرا به این موضوع نگاه کنند.

وی با اشاره به جایگاه اساسی دانشگاه‌ها در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهارداشت: اگر به موضوع‌بندی این بیانیه بپردازیم 2 شاخص اصلی در آن وجود دارد که شامل"جوانان" و"نگاه به آینده" است.

این استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه جوانان، مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند، اضافه کرد : با توجه به اینکه مخاطبان اصلی دانشگاه‌ها نسل جوان هستند لازم است دانشگاهیان نسبت به این شاخص‌ها توجه و حساسیت ویژه داشته باشند.

جعفری با اشاره به هفت توصیه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب داشتند، تصریح کرد: دانشگاهیان باید درباره اینکه چه کارهایی می‌توانند برای تحقق این توصیه ها انجام دهند، مطالعه، تحقیق و برنامه‌ریزی کنند.

عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاهیان می‌توانند با توجه به ظرفیتی که دارند در مشارکت با یکدیگر، محورها و راهکارهای خود را برای تحقق هرچه بهتر رسالت و وظایف خود در گام دوم انقلاب، مشخص و اجرایی کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه دانشگاهیان ضرورت این موضوع را درک کرده‌اند و همایش ها و نشست‌های تخصصی درباره آن برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: همایش ملی " گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت دانشگاه ها" نیز در این جهت بهمن امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

وی، محورهای اصلی این همایش را علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، سبک زندگی و عدالت و اقتصاد خواند و اضافه کرد: فرصت ارسال چکیده مقاله به دبیرخانه همایش 30 آبان جاری است.

همایش ملی "گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت دانشگاه‌ها" توسط دانشگاه علوم و فنون زمینی امیر المومنین(ع) و با همکاری دانشگاه‌های اصفهان، آزاد شهرضا، فرهنگیان، معارف قرآن و عترت و مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی المهدی، سپاه صاحب الزمان(عج)، بسیج اساتید و دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دوم بهمن امسال برگزار خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب 24 بهمن سال گذشته در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، توجه آنان به این موضوع را خواستار شدند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/113427/دانشگاهیان-نگاه-شعاری-به-بیانیه-گام-دوم-انقلاب-نداشته-باشند
بستن   چاپ