پیام سپاهان
طرح هادی 97 درصد روستاهای بالای 20 خانوار اصفهان تهیه شد
سه شنبه 14 آبان 1398 - 6:36:09 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- طرح هادی 911 روستا(معادل 97 درصد) از مجموع 935 روستای بالای 20 خانوار استان اصفهان تهیه شده‌ است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، تاکنون طرح هادی 705 روستای بالای 20 خانوار با حدود 76 درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده است.
غلامحسین خانی افزود: سال گذشته 447 میلیارد ریال برای تهیه و اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی به تصویب رسید که تا پایان شهریور سالجاری 287 میلیارد ریال آن تخصیص یافت و در 365 روستای استان هزینه شد.
وی افزود: این طرح برای 911 روستای بالای 20 خانوار استان تهیه شده و برای هشت روستا در حال تهیه است و قابلیت اجرای آن در 16 روستای اصفهان وجود ندارد.
مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان با اشاره به اینکه طرح هادی 496 روستای بالای 20 خانوار استان نیازمند بازنگری است، گفت: 31 میلیارد و 706 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استانی و ملی برای تهیه و بازنگری طرح هادی روستاهای استان در سالجاری هزینه شده است.
به گفته وی، همچنین در سالجاری برای اجرای این طرح در 201 روستا 290 میلیارد و 835 میلیون ریال هزینه شده است.
خانی تاکید کرد: طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می‌شود.
این مقام بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: طرح هادی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.
خانی، اصلاح و بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان را از دیگر اهداف اجرای طرح هادی روستایی ذکر کرد.
وی تصریح کرد: طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی هم برای 121 روستا در 18 دهستان تهیه و مصوب شده است.
خانی با اشاره به صدور اسناد مالکیت در استان اصفهان گفت: تاکنون 236 هزار و 930 برگ سند مالکیت املاک برای 212 هزار و 913 واحد مسکونی روستایی و شهری صادر شده است.
وی تعداد اسناد صاد شده در 6 ماه اول امسال را چهار هزار و 124 برگ برای سه هزار و 795 واحد مسکونی شهری و روستایی اعلام کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان ادامه داد: علاوه بر این، طرح‌های دیگری از جمله تهیه طرح‌های بافت با ارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری هم در استان وجود دارد که طرح بهسازی بافت با ارزش روستاهای "خشوئیه" و "وانشان" و طرح روستای هدف گردشگری "خفر"، اجرا و طرح گردشگری برای روستاهای "قورتان"، "بلان" و "دماب" تهیه شده است.
استان اصفهان با پنج میلیون و 120 هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و 700 روستا و آبادی با جمعیت حدود 600 هزار نفر است.
935 روستای اصفهان بیش از 20 خانوار جمعیت دارد.
برچسب‌ها
طرح های زیرساختی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اصفهان مسکن

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113415/طرح-هادی-97-درصد-روستاهای-بالای-20-خانوار-اصفهان تهیه-شد
بستن   چاپ