پیام سپاهان
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان:
راهی به جز مدیریت مصرف آب کشاورزی نداریم
دوشنبه 13 آبان 1398 - 19:23:07
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تلاش کنیم مردم فارغ از مشکلات اقتصاد داخلی باشند و خیالمان راحت باشد که آنها به جز تحریم، مشکل دیگری ندارند.

سید حسن قاضی عسگر عصر امروز (دوشنبه) در نشست بسته حمایتی جهاد کشاورزی در ارتباط با رونق تولید و همچنین اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: تیم هماهنگی استانداری مصمم است شعار رونق تولید را در سراسر استان عملیاتی کند.
وی ادامه داد: در راستای رونق تولید بسته های تشویقی متعددی در نظر گرفته شده است که نخستین بسته حمایتی توسط سازمان مالیاتی طراحی، دومین بسته توسط بیمه تامین اجتماعی، سومین بسته توسط سازمان جهادکشاورزی و در آخر بسته حمایتی چهارم قرار است توسط اداره گمرک طراحی شود.
به گزارش ایسنا، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه رونق تولید را با نگاه سیستماتیک دنبال می کنیم، تصریح کرد: سیستمی شدن رونق تولید در حال محقق سازی است، چراکه اگر بتوانیم سیستم اداری را اصلاح کنیم، بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد، همچنین در صدد هستیم با اصلاح فرایند اداری و توسعه دولت الکترونیک، سیستم نظارت مردمی و پاسخگویی دستگاه ها را اجرایی کنیم.
قاضی عسگر افزود: در جهت پاسخگو کردن سیستم، جلساتی با حضور مدیران کل در اتاق بازرگانی کلید خواهد خورد، چراکه برگزاری چنین جلساتی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و با در دست گرفتن نبض اقتصاد، می‌توانیم شاهد بهبود روند اقتصادی استان باشیم.
وی با تاکید بر اینکه همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، گفت: در روند امور اقتصادی بسیاری از اقدامات و تصمیم گیری‌ها باید به صورت تیمی باشد، چراکه همه در یک کشتی نشسته‌ایم و یک هدف را دنبال می‌کنیم و باید تلاش کنیم مردم فارغ از مشکلات اقتصاد داخلی باشند و خیالمان راحت باشد که آنها به جز تحریم‌ مشکل دیگری ندارند.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به وظایف استانداری اظهار کرد: وظیفه استانداری به عنوان نهاد حاکمیتی، نظارت و ارزیابی در دستگاه ها است و امید است اصحاب رسانه با دیدگاه‌های تخصصی خود استانداری اصفهان‌ را یاری دهند.
قاضی عسگر با اشاره به هدف برگزاری اینگونه جلسات در استانداری، مدعی شد: می‌خواهیم با برگزاری چنین جلساتی همنوایی مدیران را به منصه ظهور بگذاریم.
وی در خصوص به کارگیری سیستم‌های نوین امور کشاورزی، گفت: سیستمی مبنی بر فناوری اطلاعات به صورت پایلوت درحال اجرا است تا محصولات کشاورزی آمارگیری شوند و مشخص شود کشت ها در چه مرحله ای هستند.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از جهاد کشاورزی می خواهم تغییر الگوی کشت را با مدیریتی قاطع و کوبنده همراه کند، چراکه راهی به جز مدیریت مصرف آب در کشاورزی نداریم و باید اقتصاد آب را رعایت کنیم و بدانیم مصرف هر قطره آب، چه ارزش افزوده‌ای را به وجود می آورد.
قاضی عسگر در پایان با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت از فردا صبح شروع به ثبت کسانی خواهد کرد که تا کنون بیمه نشده‌اند و کم بضاعت هستند، گفت: از این افراد می خواهیم از فردا حتما به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و اتفاقی که خواهد افتاد این است که سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این افراد آزمونی با نام وسع خواهد گرفت و افرادی که در دهک های پایین قرار گیرند به صورت کاملا رایگان بیمه می‌شوند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113410/راهی-به-جز-مدیریت-مصرف-آب-کشاورزی-نداریم
بستن   چاپ