پیام سپاهان
استفاده از پدافند غیر عامل برای مقابله با تهدیدات پرتوی و شیمیایی
دوشنبه 13 آبان 1398 - 18:26:30
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به شناسایی و ارزیابی تهدیدات پرتوی و شیمیایی گفت: استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل برای مقابله با این گونه تهدیدها در دستور کار دبیرخانه پدافند غیر عامل این معاونت قرار دارد.

سرهنگ علی ملکی آهنگران اظهار کرد: پدافند غیر عامل در واقع دفاع بدون شلیک و گلوله و بدون استفاده از تجهیزات است، هیچ گونه خسارتی برای کشورهای همسایه به دنبال ندارد و میزان آسیب پذیری در بحران ها را نیز کاهش می دهد و اجازه می دهد که چرخه خدمت رسانی کشور در مدار خود قرار بگیرد و خللی در آن ایجاد نشود.
وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام جدی دستگاه ها و سازمان ها نسبت به بکارگیری اصول پدافند غیرعامل، نیروی انتظامی نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و ضمن راه اندازی دبیرخانه ای در این نیرو آموزش هایی را برای کارکنان، مدیران و فرماندهان برنامه ریزی کرد.
آهنگران تصریح کرد: امروز به جرأت می توان گفت که هیچ فردی در ناجا نیست که به اهمیت پدافند غیرعامل پی نبرده، دانش آن را دریافت ننموده و در بین مدیران و فرماندهان ایجاد حساسیت نسبت به آن نشده باشد.
به گزارش ایسنا، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: این دبیرخانه یک کمیته اصلی دارد که جلسات آن به صورت فصلی به ریاست سردار فرمانده انتظامی استان و یا جانشین این فرماندهی برگزار و نیازمندی ها و ضروریات پلیس در حوزه پدافند غیرعامل احصاء و مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در این دبیرخانه کمیته های پنج گانه ای نیز وجود دارند که به صورت ماهانه جلساتی را برگزار و مسایل پدافند غیرعامل در آن ها مورد بررسی قرار می گیرند.
آهنگران اظهار کرد: یکی از تهدیدات مهم استان اصفهان تهدیدات پرتوی و شیمیایی هستند که این تهدیدات مورد شناسایی و ارزیابی قرار گرفته و پلیس اصفهان در رزمایش های مشترکی که برگزار می شود همواره حضوری فعال داشته است و علاوه بر این رزمایش هایی را نیز در دستور کار خود دارد تا با استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل بتواند با این گونه تهدیدات مقابله کند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از آمادگی کامل پلیس استان در زمان های بحرانی خبر داد و گفت: به منظور اینکه هیچ گونه خللی در کار پلیس به وجود نیاید و نیروهای انتظامی بتوانند در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل، زلزله و یا بروز حملات هوایی به مردم خدمت رسانی کرده و نظم و امنیت را تامین کنند مقرهای یدکی مخصوصی برای جابجایی و استقرار سریع نیروها و تجهیزات پیش بینی شده و این امر در رزمایش های مختلف نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که با استفاده از اصول پدافند غیرعامل دیگر هیچ آسیبی ما را تهدید نمی کند و در زمان بروز بلایای طبیعی و غیر طبیعی می توانیم به بهترین شکل نیروها و تجهیزات خود را ا هرگونه آسیبی حفظ کرده و از بروز خسارت به آن ها جلوگیری کنیم.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113407/استفاده-از-پدافند-غیر-عامل-برای-مقابله-با-تهدیدات-پرتوی-و-شیمیایی
بستن   چاپ