پیام سپاهان
مردم تیران و کرون 10 میلیارد ریال برای تجهیز بقاع متبرکه کمک کردند
دوشنبه 13 آبان 1398 - 1:13:41 PM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون گفت: مردم این شهرستان در سال جاری برای توسعه و تجهیز پنج بقاع متبرکه منطقه 10 میلیارد ریال کمک کردند.

اکبر صادقی روز دوشنبه در گفت‌ و گویی افزود: مشارکت مردمی برای فعالیت‌های عمرانی بقاع متبرکه تیران و کرون در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از 30 درصدی داشت که با مشاهده فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، همت افراد برای تکمیل طرح‌ها افزایش یافته است.
وی بیان‌ کرد: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های آستان مقدس پنج امامزاده این شهرستان شامل امامزاده احمدرضا، امامزاده عبدالله، امامزاده بی بی فاطمیه، امامزاده احمد، امامزاده سید سرالدین در حال انجام است.
به گفته وی از جمله این اقدامات احداث سرویس بهداشتی، مرکز فرهنگی و قرآنی، محوطه سازی، ایجاد فضای سبز، احداث سر در ورودی صحن امامزاده و کاشی‌کاری رواق و صحن هاست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون ادامه‌داد: توسعه محیط و امکانات این مراکز دینی به مشارکت و حمایت بیشتر مردم نیاز دارد که کمک‌های آن‌ها مایه خیرات و برکات دنیا و آخرت می‌شود و در ترویج معارف اهل‌البیت(ع) موثر است.
وی با اشاره به همبستگی بین ظرفیت گردشگری و معنوی در بقاع متبرکه تیران و کرون افزود: گردشگری معنوی در این شهرستان مصداق دارد و سالانه بیش از یکصد هزار زائر و مسافر به این اماکن مذهبی سفر می‌کنند و از خدمات فرهنگی و دینی بهره می‌برند.
به گفته وی کمبود امکانات مثل زائرسرا و سرویس‌های بهداشتی در گذشته موجب نارضایتی زائران بود که این خدمات در بقاع متبرکه گسترش یافته و برنامه‌ریزی برای احداث زائرسرا در تمامی این مراکز ادامه دارد و این موضوع به همکاری خیرین نیاز دارد.
صادقی با بیان اینکه اعتبارات حمایتی سازمان اوقاف و امور خیریه و بودجه‌های دولتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی پاسخگو نیست، یادآورشد: بیش از 90 درصد از اعتبارات فعالیت‌های عمرانی از مشارکت خیرین و نذورات مردمی تامین می‌شود.
وی انجام فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه را برای تبدیل شدن این مراکز به قطب فرهنگی لازم دانست و خاطرنشان‌ کرد: تشکل‌های فرهنگی و قرآنی در این مکان های دینی فعال شده و در تمامی مناسبت‌ها برنامه‌هایی با همکاری نهادهای فرهنگی انجام می‌شود.
امامزاده احمد ابن علی ابن ابی طالب(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده احمدرضا(ع) امامزاده عدنان(ع)، امامزاده بی بی فاطمیه(س)، امامزاده سید ابوالحسن، امامزاده سیدسرالدین(ع) و بقعه سادات امامی از جمله بقاع متبرکه شهرستان تیران و کرون است.
700 بقعه متبرکه در استان اصفهان وجود دارد که این استان در بین دیگر مناطق کشور بیشترین مرکز دینی را دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113372/مردم-تیران-و-کرون-10-میلیارد-ریال-برای-تجهیز-بقاع-متبرکه-کمک-کردند
بستن   چاپ