پیام سپاهان
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان:
امامزاده اسماعیل(ع) اردستان به عنوان قطب فرهنگی معرفی خواهد شد
يکشنبه 12 آبان 1398 - 14:02:27
پیام سپاهان - اردستان- رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) اردستان در آینده به عنوان یک مرکز و قطب فرهنگی معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی مبشری پیش از ظهر یکشنبه در مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزاده اسماعیل(ع) اردستان اظهار داشت: ساخت و سازجدید این بنای مقدس از سال 1380 آغاز و نقشه آن به عنوان قطب فرهنگی شهرستان به دلیل مرکز شهر بودن توسط مهندسین اداره کل اوقاف طراحی شده است.
وی افزود: از شروع ساخت و ساز جدید این بنای مقدس بالغ بر 38 میلیارد ریال هزینه شده که این هزینه ها توسط اهالی محله «محال» اردستان و مجاورین اطراف این آستان مقدس پرداخت شده که این هزینه ها شامل فنداسیون، سقف، نمای بیرون ساختمان، گنبد، کاشی کاریهای رواق و پشت بام و سنگهای تزئینی که متبرک به آیات نورانی قرآن بوده است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) اردستان در آینده به عنوان یک مرکز و قطب فرهنگی فعال معرفی خواهد شد.
وی همچنین ابراز داشت: با فعالیتهایی که در آینده صورت خواهد گرفت شاهد معرفی شدن این امامزاده به عنوان شاخص‌ترین آستان مقدس در استان اصفهان خواهیم بود و طبق پیش بینی های کارشناسان استان اصفهان برای تکمیل این بنا مبلغ 20 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
مبشری بیان داشت: امید است با همیاری مسئولین محترم شهرستان و همت هیئت امنای این بنای مقدس هر چه زودتر بتوانیم قطب فرهنگی شهرستان را در دیگر شهرستانها و حتی کشور معرفی و مهیای استقبال از زائرین باشیم.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان تصریح کرد: برنامه‌هایی همچون اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس های قرآنی مخصوصا در ماه رمضان و برپایی مراسم های جشن و سوگواری ائمه اطهار از برنامه های فرهنگی در طول سال این آستان مقدس است.
در زیر تصاویری از مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزاده اسماعیل(ع) اردستان را مشاهده می کنید:




http://www.sepahannews.ir/fa/News/113318/امامزاده-اسماعیل(ع)-اردستان-به-عنوان-قطب-فرهنگی-معرفی-خواهد-شد
بستن   چاپ