پیام سپاهان
رئیس اداره اوقاف خوانسار:
املاک موقوفه در خوانسار 800 مستأجر دارد
يکشنبه 12 آبان 1398 - 13:10:38
پیام سپاهان - خوانسار- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: 800 مستأجر در املاک موقوفات خوانسار مشغول به فعالیت هستند و اجاره بهای اخذ شده در زمینه فرهنگی و اجتماعی شهرستان هزینه می‌شود.

حسن عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 540 موقوفه شهرستان خوانسار دارای یک هزار و 457 رقبه است، اظهار داشت: از 540 موقوفه 180 موقوفه انتفاعی (فاقد درآمد) و 290 موقوفه متصرفی منفعتی (دارای درآمد) هستند.
وی گفت: موقوفات متصرفی با 857 رقبه کاربری‌ تجاری، صنعتی، کشاورزی، تأسیسات بهداشتی، خدماتی، آموزشی و مسکونی دارند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار تصریح کرد: 70 موقوفه غیر متصرفی و 420 رقبه دارای متولی از سوی واقفان در خونسار وجود دارد .
74 نوع نیت وقف در خوانسار وجود دارد
وی با بیان اینکه 74 نوع نیت وقف در جهت مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و خیریه درخوانسار داریم، گفت: دو مرکز مشاوره وقف در اداره اوقاف و امام زاده احمد(ع) با هدف فرهنگ سازی در راستای رویکرد وقف متناسب با نیاز جامعه فعال است .
ثبت یک وقف جدید در سال جاری
عمادی با بیان اینکه امسال یک وقف جدید به ثبت رسیده است، تصریح کرد: وقف جنبه فردی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و اثرات آن در جامعه نمایان می‌شود .
وی تأکید کرد: نیازهای شهرستان برای وقف در راستای کمک به فقرا، تهیه جهیزیه زوج‌های نیازمند، هزینه دارو و درمان نیازمندان، وقف‌های قرآنی، علم و فناوری و کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت است که لازم است خیران در جهت نیاز جامعه وقف انجام دهند .
رفع تصرف املاک موقوفه در خوانسار
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها و ائمه جماعات در جهت ترویج فرهنگ وقف، گفت: در املاک موقوفات تصرفاتی صورت گرفته بود که با پیگیری‌ها رفع تصرف شد .
وی گفت: امسال هزینه‌های انجام شده در بخش موقوفات شامل حفظ عین، توسعه و سرمایه گذاری رقبات 200 میلیون ریال، قرآن آموزی 150 میلیون ریال، روضه خوانی و تعزیه خوانی 510 میلیون ریال، کمک به نیارمندان 80 میلیون ریال، حوزه‌های علمیه150میلیون ریال و تعمیر مساجد، حسینیه‌ها و حمام‌ها 830 میلیون ریال هزینه شده است .
عمادی افزود: امسال برای مرمت و تعمیر بقاع متبرکه 71 میلیون ریال، برای بخش جاری 420 میلیون ریال و بخش فرهنگی و قرآنی 310 میلیون ریال هزینه شده است .
وی گفت: در طرح مَودت ( کمک غیر نقدی) جهت اقدامات عمرانی بقاع متبرکه شهرستان سه میلیارد ریال هزینه شده است .
40 خادم مسجد و هشت خادم بقاع متبرکه بیمه شدند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار تصریح کرد: طبق توافقنامه سازمان اوقاف و تأمین اجتماعی تاکنون 40 خادم مساجد و هشت خادم بقاع متبرکه بیمه شدند .
وی گفت: 800 مستأجر در املاک موقوفات خوانسار مشغول به کارهستند که هزینه اجاره‌های دریافتی از آن‌ها صرف کارهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان می‌شود .
عمادی گفت: براساس طرح جامع تهیه شده از امام زاده احمد(ع) محوطه سازی و نمای ورودی و سردرب امامزاده، آینه کاری رواق‌های امام زاده و سنگ فرش محوطه به زودی به اتمام می‌رسد .
آماده خرید املاک اطراف امام زاده احمد(ع) هستیم
وی افزود: به منظور توسعه امام زاده احمد(ع) و رفاه زائران آن برای خرید املاک اطراف امام زاده طبق نظر کارشناسی دادگستری آمادگی داریم .
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار اظهار داشت: پس از انعقاد قرار داد ساخت واحدهای تجاری و خدماتی در زمین موقوفه آخوند ملاحیدر با متراژ بیش از 500 متر مربع و زیربنای 900 متر مربع در سه طبقه در مدت 18 ماه انجام می‌شود .
وی افزود: نقشه طرح جامع برای تزئینات رواق‌های امامزاده سید صالح(ع) تهیه شده و به زودی فاز نخست عملیات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال شروع می‌شود .

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113314/املاک-موقوفه-در-خوانسار-800-مستأجر-دارد
بستن   چاپ