پیام سپاهان
در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان کاشان مطرح شد:
افزایش 28درصدی سرمایه گذاری برای توسعه واحدهای صنعتی استان اصفهان
یکشنبه 12 آبان 1398 - 9:59:49 AM
مهر
پیام سپاهان - کاشان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان کاشان گفت: حجم سرمایه گذاری برای توسعه واحدهای صنعتی استان 28درصد رشد داشته است.

 سیدحسن قاضی عسگر در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان کاشان با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 107 فقره پروانه برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان صادر شده است، اظهار داشت: با صدور این پروانه ها برای یک‌هزار و 576 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه صدور پروانه برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی نسبت به سال گذشته در مدت مشابه از نظر تعداد 9 عدد و از نظر حجم سرمایه گذاری بیش از 28درصد رشد داشته است، ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال گذشته 99 فقره پروانه با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و 344 میلیارد ریال برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان صادر شد.
پیش بینی ایجاد بیش از 11هزار شغل
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه در نیمه نخست سال‌جاری 525 فقره پروانه ایجادی و توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار و 639 میلیارد ریال صادر شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با این حجم سرمایه گذاری برای 11 هزار و 433 نفر شغل ایجاد شود.
وی افزود: بیشتر این واحدهای تولیدی در زمینه‌ مرتبط با صنایع نساجی و غذایی فعالیت می‌کردند که با افزایش نرخ ارز، توجیه اقتصادی پیدا کرده و به چرخه تولید بازگشتند.
برای تحقق اشتغال زایی باید از شعار بگذریم
فرماندار شهرستان کاشان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان گفت: امروز برای تحقق اشتغال زایی باید از شعار بگذریم و در عمل این را به اثبات رسانده و در کوتاه ترین زمان ممکن موانع موجود بر سر راه یک سرمایه گذار یا صنعتگر را برداریم.
محصولات تولیدی داخل شهرستان توسط مصرف کنندگان صنعتی خریداری شود
وی با اشاره بر دستور استاندار اصفهان مبنی بر خرید محصولات تولیدی داخل شهرستان توسط مصرف کنندگان صنعتی برای رونق تولید و اشتغال در سطح شهرستان اظهار داشت: لازمه رونق تولید در منطقه، حمایت از تولیدکنندگان بومی و تامین نیازها در سطح شهرستان از سوی خود صنعتگران است به نحوی که تولیدکنندگان، مواد اولیه و تجهیزات خود را حتی المقدور از واحد های مستقر در سطح منطقه از صنایع بومی دیگر تهیه کنند.
رونق تولید و اشتغال زایی به کاهش آسیب و معضلات اجتماعی کمک می کند
علی اکبر مرتضایی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال زایی ابراز داشت: رونق تولید و اشتغال زایی به کاهش آسیب و معضلات اجتماعی کمک کرده و از ایجاد بحران های اجتماعی جلوگیری می کند و به همین دلیل است شخصی که سرمایه خود را در زمینه اشتغال زایی بکار می گیرد؛ به نوعی یک مددکار جامعه و بازوی دولت در امر حفظ بنیان خانواده نیز محسوب می شود.
در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان کاشان؛ جمعی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نیز نبود نقدینگی، بدهی‌های معوق و فشارهای بانکی برای تسویه حساب، کاهش قدرت خرید واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه، بدهی‌ به دستگاه‌های خدمات‌رسان، مالیات و بیمه را از جمله مشکلات موجود برای فعالیت های تولیدی و صنعتی خود عنوان کردند.





http://www.sepahannews.ir/fa/News/113296/افزایش-28درصدی-سرمایه-گذاری-برای-توسعه-واحدهای-صنعتی-استان-اصفهان
بستن   چاپ