پیام سپاهان
برپایی نمایشگاهی از عکس‌های ایران در آلمان
یکشنبه 12 آبان 1398 - 9:09:09 AM
ایسنا
پیام سپاهان - «ایران، سرزمین ناشناخته‌ها»، عنوان نمایشگاهی از عکس‌های داریوش فردی‌پور و مهدی خادم‌ القرآن است که به‌تازگی، در شهر اشتوتگارت آلمان برپاشده.

داریوش فردی‌پور در گفت‌وگویی اظهار کرد: انجمنی دانشجویی به نام «انجمن فرهنگی ایران» در شهر آلمان فعال است که در زمینه موسیقی، تئاتر و برپایی نمایشگاه فعالیت دارد و به درخواست این انجمن، قرار بود نمایشگاهی انفرادی از عکس‌های معماری تاریخی من که شامل بناهای تاریخی کاشان، اصفهان و یزد است، در شهر اشتوتگارت برپا شود.
کیوریتور نمایشگاه «ایران سرزمین ناشناخته‌ها ادامه داد: این عکس‌ها، سال گذشته نیز به همت انجمن فرهنگی ایران و فرانسه، تحت عنوان نمایشگاه «گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن» در پاریس به نمایش گذاشته‌شده بود و پیشنهاد دادم که در کنار آن‌ها، تعدادی عکس مستند اجتماعی را نیز در معرض دید عموم قرار بدهیم.
وی افزود: انجمن فرهنگی ایران نیز با این پیشنهاد موافقت کرد و به‌این‌ترتیب، تعدادی از عکس‌های مستند اجتماعی مهدی خادم القرآن به نمایشگاه «ایران سرزمین ناشناخته‌ها» افزوده و دوم نوامبر مصادف با 11 آبان ماه، این نمایشگاه با اجرای موسیقی ایرانی گروه «احتمال باران» در شهر اشتوتگارت آلمان افتتاح شد.
فردی‌پور یادآور شد: متأسفانه عکس‌های مستند اجتماعی‌ای که از ایران در خارج از کشور به نمایش گذاشته می‌شود، معمولاً دارای سیاه نمایی است اما در عکس‌های مهدی خادم القرآن، طراوت، شیوه زندگی و کار اقوام ایرانی را از شمال تا جنوب کشور می‌توان دید.
این عکاس تصریح کرد: درمجموع 60 اثر در ابعاد 60 در 40، در نمایشگاه «ایران، سرزمین ناشناخته‌ها» وجود دارد که 40 عکس آن در قالب معماری تاریخی و 20 عکس آن، در قالب مستند اجتماعی است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113294/برپایی-نمایشگاهی-از-عکس‌های-ایران-در-آلمان
بستن   چاپ