پیام سپاهان
معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان مطرح کرد:
سوءمدیریت در حکمرانی آب
شنبه 11 آبان 1398 - 15:38:37
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه باید به دنبال سوء مدیریت در بخش حکمرانی آب باشیم، گفت: آب، موضوع چند وجهی است که عوامل سیاسی مختلف از جمله فرمانداران، استانداران، نمایندگان و ... در آن اعمال نظر می کنند و در تصمیم گیری های کلان یک حوضه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، بابک ابراهیمی امروز (شنبه) در اختتامیه دوره آموزشی روزنامه نگاری آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، اظهار کرد: فارغ از تمام مباحث موجود در زاینده رود و پیامدهایی که در این حوضه با آن مواجه هستیم، امروز شاهد عدم تعادل بین منابع و مصارف آب هستیم.
وی با بیان اینکه در بروز این عدم تعادل عوامل زیادی دخیل است، افزود: عوامل اقلیمی همچون گرمایش زمین، افزایش دما، تغییر الگوی بارش و ... موجب از بین رفتن این تعادل شده است.
معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به عوامل مردم زا اشاره کرد و گفت: در حالی که جمعیت افزایش یافته، اما منابع آبی و سرانه آب مردم رو به کاهش است.
وی همچنین با اشاره به نگاه بخشی نگر در حوزه سیاسی و مدیریت که سبب عدم تعادل منابع و مصارف آب شده است، ادامه داد: توسعه و افزایش سطح زیرکشت اراضی کشاورزی، پمپاژهای غیرمجاز، بی توجهی به آب مجازی، وضع قوانین اشتباه و یا قوانینی که متناسب با شرایط امروز نیست، ناآگاهی زیست محیطی و ... بر مشکلات آبی کشور دامن زده است.
ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه امروز مدیران پشت موضوع سوء مدیریت پنهان می شوند، تاکید کرد: آب، یک موضوع چند وجهی است که عوامل سیاسی مختلف از جمله فرمانداران، استانداران، نمایندگان و ... در آن اعمال نظر می کنند و در تصمیم گیری های کلان یک حوضه حضور دارند، در این شرایط با واژه حکمرانی آب مواجه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال سوء مدیریت هستیم باید به دنبال سوء مدیریت در بخش حکمرانی آب باشیم، تصریح کرد: حکمرانی آب به طیفی از نظام های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اداری اطلاق می شود که برای توسعه و مدیریت منابع آب و همچنین عرضه خدمات آبی در سطوح مختلف دایر شده است.
معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اعتقاد بر اینکه رسانه ها در بخش مشارکت و شفافیت، مساوات و حاکمیت قانون در حوزه یک حکمرانی خوب آب می توانند موثر عمل کنند، گفت: رسانه ها می توانند در بحث پاسخگویی مدیران در حوزه مدیریت حکمرانی آب کمک کننده باشند.
وی با بیان اینکه باید در حوزه حکمرانی آب شفاف عمل شود، تاکید کرد: حکمرانی موثر آب باید منجر به مساوات شود و مسئولان نسبت به نقش خود پاسخگو باشند.
ابراهیمی در خصوص برپایی این دوره تخصصی، اظهار کرد: این دوره می تواند موجب تدوین سیاست ها و برنامه های راهبردی جامعه اطلاع رسانی آب و همچنین پیگیری بستر لازم برای فعالیت های روابط عمومی متناسب با نیاز جامعه شود، از سوی دیگر سبب یکپارچه سازی برنامه ها و سیاست های رسانه ها شود و در نهایت بستری شفاف برای اطلاع رسانی خواهد شد.
وی افزود: با تداوم این دوره ها می توان بستر لازم برای گفتمان آب بین روابط عمومی، خبرنگاران، مردم و سایر مدیران را فراهم کرد و در نهایت سبب وحدت رویه در اطلاع رسانی و آگاهی رسانی عمومی به مردم استان در حوزه آب شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113258/سوءمدیریت-در-حکمرانی-آب
بستن   چاپ