پیام سپاهان
رئیس مرکز آمار ایران:
در حال تدوین برنامه توسعه آماری کشور هستیم
شنبه 11 آبان 1398 - 13:40:06
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس مرکز آمار ایران گفت: برای مدرن سازی نظام آماری کشور به دنبال این هستیم که چه کسی کجاست و چه کاری انجام می دهد و برای رسیدن به این مهم نیازمند همکاری بیشتر با دستگاه ها هستیم.

به گزارش ایسنا، جواد حسین زاده پیش از ظهر امروز شنبه در اولین نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی مدیریت شهری که در هتل آسمان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار جهانی سازمان آمار، «آمار بهتر، زندگی بهتر است»، رمز موفقیت همه سازمان ها برنامه ریزی درست است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی درست در امور شهری بسیار حائز اهمیت است، چرا که برای مدیریت شهری بهتر باید افزایش بهره وری را به دنبال داشته باشیم و این امر بدون آمار دقیق امکان پذیر نخواهد بود.
رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: توسعه ابعاد مختلفی دارد که یکی از مباحث مطرح شده در آن برنامه ریزی شهری است و برای رسیدن به این مهم نیاز به آمار باکیفیت داریم.
حسین زاده با اشاره به وضعیت آمار در کشور، گفت: وضعیت نظام آماری در کشور جایگاه قابل قبولی دارد که در سطح ملی 55 درصد، سطوح استانی 35 درصد و در سطوح شهرستانی کمتر از 15 درصد نیاز را تامین می کند.
وی افزود: داده های باکیفیت آماری معیار حکمرانی شایسته است و آمارها مانند کالای عمومی است که توسط دولت تولید می‌شوند و همه می‌توانند از این آمارها برای بهتر کردن روند مدیریت استفاده کنند.
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه یکی از اهداف آمارگیری رفع موازی کاری است، گفت: در کشور لیستی با عنوان اقدامات موازی کاری نداریم، اما سازمان آمار در صدد ایجاد این لیست است.
حسین زاده توسعه پایدار را در سه بخش محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی خلاصه کرد و گفت: تمرکز باید بر روی هر سه بخش باشد و صرف کردن تمرکز تنها روی یک بخش، مدیریت شهری و چه بسا مدیریت کشور را دچار تزلزل خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در برنامه ریزی شهری و روستایی و آمایش سرزمینی باید سه بعد انسان، فضا و فعالیت مورد پوشش قرار گیرند، گفت: در سازمان آمار با شعار همگرایی ملی برای مدرن سازی نظام آماری کشور به دنبال این هستیم که چه کسی کجاست و چه کاری انجام می دهد و برای رسیدن به این مهم نیازمند همکاری بیشتر با دستگاه ها هستیم.
رئیس مرکز آمار ایران اظهار کرد: به دنبال این هستیم با عمل به شیوه ثبتی مبنا، کدهایی که برای هر شخص وجود دارند را با یکدیگر تلاقی دهیم و اهدافی که برای آمایش سرزمینی به آن توجه می‌شود را محقق کنیم.
حسین زاده با بیان اینکه 27 درصد جمعیت کشور در کلانشهرها قرار دارند و در ایران دارای 9 کلانشهر هستیم، گفت: در مرکز آمار ایران و مدیریت شهری همواره باید به آمارها دقت داشته باشیم که در سطح ملی و بسیار حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: نیاز است تمام کلانشهرها برای محقق کردن مدرن سازی، سبک آماری در کنار یکدیگر باشند و برای رسیدن به این مهم درحال تدوین برنامه‌ای با عنوان توسعه آماری کشور هستیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113245/در-حال-تدوین-برنامه-توسعه-آماری-کشور-هستیم
بستن   چاپ