پیام سپاهان
پیوند گردشگری اصفهان و سیستان
شنبه 11 آبان 1398 - 12:41:01 PM
ایسنا
پیام سپاهان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان پیشنهاد داد که آژانس گردشگری‌ با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری ‌این شهر در اصفهان و نیز مشابه آن، با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

پیوستن اصفهان به پویش ملی «معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان»، موجب شد که بخشی از جاذبه‌های گردشگری ‌این شهر، روزهای نهم و دهم آبان ماه در کاخ‌موزه چهلستون به نمایش دربیاید. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایسنا، به اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی اشاره و اظهار کرد: استان اصفهان به‌عنوان شاخص و محور گردشگری در کشور مطرح است و همان‌طور که توانسته اثرگذاری بالایی بر استان‌های هم‌جوار خود داشته باشد می‌تواند نقش قابل‌توجهی نیز در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان ایفا کند.
علیرضا جلال زایی ادامه داد: با توجه به اهمیت زمینه‌هایی تاریخی هر دو استان اصفهان و سیستان و بلوچستان می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و اگر خواهان این امر هستیم که گردشگری به پیشرفت قابل‌توجهی دست یابد، باید زمینه را برای حضور سرمایه‌گذارانی که واجد شرایط هستند آماده کنیم.
وی با اشاره به دیگر تلاش‌های این استان در جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری خود تصریح کرد: سیستان و بلوچستان، تفاهم‌نامه‌ای را با آذربایجان شرقی امضا کرده که بر اساس آن یک آژانس گردشگری با محوریت معرفی سیستان و بلوچستان در شهر تبریز و یک آژانس گردشگری با محوریت معرفی آذربایجان شرقی در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده و اکنون پیشنهاد ما این است که مشابه این آژانس با هدف جذب گردشگر در اصفهان و سیستان نیز ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: امروز استان‌هایی می‌توانند توسعه محور باشند که تکیه‌ای بر بودجه دولتی نداشته باشند و ایجاد کمپین‌های گردشگری، می‌تواند شاخص‌های توسعه محور بودن را تا حد زیادی افزایش دهد.
وی افزود: استان اصفهان در بسیاری از موضوعات با استان سیستان و بلوچستان قابل قیاس نیست چرا که گردشگری اصفهان نه‌تنها در ایران، بلکه در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به همین جهت می‌تواند با پتانسیل‌های خود به استانی مانند سیستان و بلوچستان کمک کند تا به احیای فرهنگ دیرینه‌اش بپردازد.
جلال زایی تأکید کرد: سیستان و بلوچستان دارنده تنها بندر اقیانوسی در ایران است و چابهار با استفاده از این ظرفیت می‌تواند تقسیم‌کننده گردشگر در اکثر نقاط کشور باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر افق 1404، تعداد بیست میلیون گردشگر در سال را در نظر گرفته است، سیستان و بلوچستان به‌تنهایی می‌تواند مبدأ ورود یک درصد از کل جمعیت کره زمین به ایران باشد اما متأسفانه زیرساخت‌های مناسبی برای پذیرش این تعداد گردشگر وجود ندارد.
جلال زایی ابراز امیدواری کرد: با جلسات ثمربخشی که طی روزهای گذشته در اصفهان برگزار شده به مبادله فرهنگی بین دو استان سیستان بلوچستان و اصفهان امیدواریم چرا که بخش خصوصی به‌دور از تشریف و تعارف به پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان پیوسته و همین امر اشتیاق ما را به معرفی سیستان در اصفهان چندین برابر کرده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113238/پیوند-گردشگری-اصفهان-و-سیستان
بستن   چاپ