پیام سپاهان
رئیس سازمان فناوری اطلاعات هشدار داد:
خداحافظی صنایع از بازار در صورت بی توجهی به صنعت IT
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 21:36:32
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: اگر مراجع دولتی، صنایع و خدمات نتوانند خوش آمدگوی خوبی برای IT و تکنولوژی جدید باشند، سرنوشت حتمی آنان خداحافظی از کل بازار است.

به گزارش ایسنا، امیر ناظمی عصر امروز چهارشنبه در آئین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام درمحل نمایشگاه های بین المللی اصفهان، اظهار کرد: طبق آخرین آمارهای دریافتی سال 97 بخش های IT و ارتباطات به ترتیب با رشد مثبت 6.4 و 1.7 درصدی همراه بوده است، در حالیکه در اعتبارات مربوط به بخش اشتغال در سال 97 تنها 8 درصد سهم حوزه خدمات بوده که از این میزان کمتر از 2 درصد به بخش IT تخصیص یافته است.
وی افزود: این آمار مثبت در حالیست که در سایر زمینه رشد قابل قبولی نداشته ایم و با رشد منفی اقتصادی 4.9، صنعت 9.6، اقتصاد بدون نفت 2.4، کشاورزی 1.5 مواجه بوده و رشد بخش خدمات نیز حدودا ثابت بوده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پشتیبانی همه جانبه از شرکت های فعال در حوزه IT، افزود: شاهدیم که بیشترین چالش ها را در مقابل این شرکت ها ایجاد می کنند و در مقابل کمترین منابع را در اختیارشان قرار می دهند. بااین وجود همچنان با رشد و روند صعودی مواجه هستند.
وی با اشاره به سه استراتژی برای رشد IT توضیح داد: نخستین استراتژی این است که یک بازیگر جدید وارد عرصه شده و بخش خود را تولید می کند در حالیکه در ارتباط مستقیم با شهروندان است مانند اپلیکیشن هایی که امروز مورد استقبال قرار گرفته اند. متاسفانه اصفهان در این عرصه عملکرد ضعیفی داشته است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دومین استراتژی را ادامه دهنده صنایع قدیمی دانست و گفت: شرکت هایی که به صنعت قدیمی نزدیک و فعالیت هایی از طریق اتوماسیون، کاهش هزینه ها و ... را برای آنها انجام می دهند تا میزان بهره وری این صنایع افزایش یابد.
ناظمی ادامه داد: در استراتژی سوم فعالان نه تنها در یک گروه یا شرکت بلکه در یک زنجیره برای تأمین شرکت های متعدد و اغلب جهانی فعالیت می کنند. البته این راهبرد در ایران به سبب شرایط خاص نتوانسته به خوبی پیاده شود.
وی با اشاره به اصفهان به عنوان قطب صنعت بودن کشور، تصریح کرد: امیدوار بودیم که اصفهان در استراتژی دوم پیش قدم و فعال باشد، اما شاید به سبب روی خوش نشان ندادن صنایع قدیمی به این شیوه بهره وری IT و باقی ماندن روی صنعت سنتی موجب شد تا در نهایت مجبور به رفتن از کل بازار شوند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات صنعت با اشاره به پلی اکریل و روند نزولی آن، هشدار داد: اگر مراجع دولتی، صنایع و خدمات نتوانند خوش آمدگوی خوبی برای IT و تکنولوژی جدید باشند، سرنوشت حتمی آنان خداحافظی از کل بازار است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113104/خداحافظی-صنایع-از-بازار-در-صورت-بی-توجهی-به-صنعت-IT
بستن   چاپ