پیام سپاهان
رشد 17 درصدی بخش آی تی طی 40 سال اخیر
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 20:41:55
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: در 40 سال اخیر در بخش IT شاهد رشد 17 درصدی بوده ایم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر اثنی عشری عصر امروز چهارشنبه در آئین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام اصفهان، اظهار کرد: در سال 60 شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات خارجی از ایران رفتند و نه در دوران برجام و نه قبل یا بعد از آن بازنگشتند و هرچه بوده حاصل تلاش خودمان است، تلاشی که قابل قبول بوده و بالاتر از استانداردهای جهانی است.
وی با اشاره به بحران های اقتصادی موجود، افزود: طی این 40سال تاکنون چهار بحران جدی اقتصادی داشتیم که سبب منفی شدن شاخص های ملی شده است، اما نکته قابل توجه اینکه بخش IT مجموعا رشد حدود 17 درصدی داشته و پیش بینی ها علیرغم نزول 9.5درصدی اقتصاد، خبر از تداوم رشد بخش IT می دهد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اظهار کرد: با وجود بحران و تحریم های ایجاد شده تجارت الکترونیک رشدی 30درصدی داشته و شاخص IDI ایران از رتبه 85 به 81 ارتقا یافته است.
اثنی عشری زمان تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه ای را سال 84 با قانون مجلس اعلام کرد و گفت: تا امروز این سازمان با پوششی فراگیر در 30 استان دارای 17هزار عضو است که استان اصفهان از نظر تعداد اعضا در رتبه دوم قرار دارد.
وی با تشریح چگونگی انتخاب هیئت مدیره های استانی و شورای مرکزی، توضیح داد: در ابتدا انتخابات استانی توسط سازمان های استانی برگزار شده و سپس شورای مرکزی از منتخبین استان ها تشکیل می شود. در ادامه سه گزینه ریاست به رئیس جمهور معرفی شده و وی حکم ریاست را به یک نفر می دهند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خاطرنشان کرد: بازوهای کارشناسی این سازمان در تمام شاخه فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور داشته و با اینکه تنها یک درصد از جمعیت جهانی را داریم، اما نیم درصد اقتصاد دنیا در اختیار ماست و برآورد می شود تا سال 2025 اقتصاد دیجیتال ایران به 115میلیارد دلار برسد.
اثنی عشری همچنین اصفهان را استانی هوشمند معرفی کرد و گفت: 16درصد تولید ناخالص ملی، 70 درصد تولید فولاد، 50 درصد تولید سنگ و مصالح ساختمانی، 60 درصد تولیدات طلا و 32 درصد فرآورده نفتی نشان از پتانسیل بالای این استان دارد، همچنین 10هزار واحد تولیدی-صنعتی در این استان فعال است.
وی ادامه داد: از دیگر پتانسیل های این استان استقرار صنایع مادر و بزرگ هچون ذوب آهن، فولاد، پالایشگاه، داروسازی، پتروشیمی، هواپیما و بالگردسازی، صنایع و مراکز نظامی، تأسیسات هسته ای، فرودگاه بین المللی و راه آهن و بهره منده از راه های اصلی و فرعی مناسب است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به مزیت های فرهنگی و تاریخی اصفهان و 178رشته تولید صنایع دستی، گفت: متاسفانه با وجود این پتانسیل ها، اصفهان پنجمین نرخ بیکاری کشور را دارد.
ناظمی اضافه کرد: وجود 6 دانشگاه و مرکز اموزش عالی دولتی، سه دانشگاه غیردولتی، 28موسسه آموزش عالی و همچنین وضعیت نسبتا مطلوب شاخص های زیرساخت ICT گویای عدم مشکل تأمین نیروی انسانی متخصص است، اما به طور قطع مشکلاتی همچون نوسانات اقتصادی، پیچیدگی فرآیندهای گمرکی، بی اعتمادی به بخش خصوصی، فیلترینگ و… مانعی بر سر راه خواهند بود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113097/رشد-17-درصدی-بخش-آی-تی-طی-40-سال-اخیر
بستن   چاپ