پیام سپاهان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان
تحقق توسعه فرهنگی مستلزم آموزش رسانه‌هاست
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 11:06:56 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی پررنگ و غیر قابل انکار است و بر این اساس این نهادهای فرهنگی نیاز به آموزش و به روزرسانی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری جشنواره‌ها نقش مهمی در ارتقای جایگاه رسانه و مطبوعات در جامعه دارد و در همین راستا اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی استان اصفهان یکشنبه 12 آبان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: تحول و توسعه کیفی، ایجاد فرصت برای شناخت استعدادهای رسانه‌ای استان، ترویج هم افزایی و همدلی بین اصحاب رسانه، تجلیل از تلاشگران حوزه خبر و ایجاد انگیزه بین فعالان رسانه‌ای از مهمترین اهداف این جشنواره است.
وی اضافه کرد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته کل جشنواره به بخش خصوصی واگذار و برنامه‌ها توسط خانه مطبوعات به عنوان تنها مرجع رسمی رسانه‌ها برنامه ریزی شد.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: در داوری نیز از توان استان استفاده شده است و تلاش شده داوری‌ها علمی، برنامه ریزی شده و پخته باشد.
وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی استان اصفهان "رسانه در گام دوم انقلاب" است، افزود: جشنواره در چهار بخش حرفه‌ای، ویژه، جنبی و موضوعی بوده است که در مجموع 800 اثر در چهار بخش به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره پایین بودن سرانه پایین مطالعه کتاب، ابراز کرد: یکی از شاخص‌های توسعه هر کشوری میزان مطالعه کتاب است و در اصفهان نیز مطالبه‌گری خوبی در این زمینه وجود دارد.
وی گفت: باوجود مشکلات اقتصادی نمایشگاه سال قبل کتاب ، هم از نظر تعداد بازدیدکنندگان و هم از نظر میزان خرید، آمار بالاتری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: امسال این نمایشگاه از 18 آبان تا 23 آبان پذیرای عموم شهروندان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان است.
وی اضافه کرد: حدود چهار هزار و 500 متر مربع وسعت نمایشگاه است، 50 ناشر و کتابفروش استان اصفهان و 50 ناشر از استان‌های دیگر در این نمایشگاه حضور دارند و بیش از یکصد هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت و نیز 13 میلیارد ریال بن کتاب برای اصفهان در نظر گرفته شده است که البته قابل افزایش است و مجموع تخفیف آن 30 درصد است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: تمهیداتی به منظور خرید کتاب توسط کارکنان دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مخاطب اصلی ما جوانان و نوجوانان هستند، ادامه داد: رایزنی لازم با آموزش و پرورش و دانشگاه به منظور حضور و خرید دانشجویان و دانش آموزان صورت گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: تعاون ناشران کتاب استان مجری نمایشگاه است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه نظارت و پشتیبانی حضور فعال دارد.
حجت الاسلام انصاری همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استان از 20 تا 24 آبان امسال گفت: در این حوزه چندین رشته هنری و فرهنگی کنار هم قرار می‌گیرد تا یک اثر نمایشی خلق شود.
وی اضافه کرد: امسال تاکنون 30 اثر برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند و با بهره‌گیری از داوران استانی 10 اثر به عنوان بخش اصلی و 5 اثر از شهرستان‌ها نیز در بخش جانبی انتخاب خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین از برگزاری جشنواره تصویرگری رضوی و هفته قرآن و عترت در زمستان خبر داد.
وی ادامه داد: همچنین کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) در آستانه هزار و چهارصدمین سال شهادت این امام همام اسفند امسال در اصفهان برگزار خواهد شد که مهلت ارسال آثار تا 10 آبان است.
حجت الاسلام انصاری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق کسب و کار هنر و شناسایی هنرمندان و هنر شهرهای مختلف، طرح شهرهای خلاق را ارائه کرده است که همه شهرها می توانند در این طرح شرکت کنند.
وی ادامه داد: از 22 شهر استان اصفهان در مجموع 60 طرح به دبیرخانه شهرهای خلاق ارسال شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113059/تحقق-توسعه-فرهنگی-مستلزم-آموزش-رسانه‌هاست
بستن   چاپ