پیام سپاهان
عملکرد دولت در حمایت از صنایع مطلوب است
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 7:05:35 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- نائب رئیس اول اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: عملکرد دولت در حمایت از صنایع، تولیدکنندگان و کارخانجات بطور نسبی مطلوب است و باید اینگونه حمایت‌ها گسترش پیدا کند.

بهرام سبحانی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: اتفاق‌های خوبی در این دولت افتاده است و با مدیریت صحیح و حمایت از تولیدکنندگان، چرخ صنایع و کارخانه‌ها بهتر می‌چرخد.
وی با بیان اینکه دولت باید در راستای کمک به تولیدکنندگان، هرچه در توان دارد بکار گیرد، افزایش سقف تسهیلات برای سرمایه در گردش، بخشودگی جرایم مالیاتی و حمایت از صنایع داخلی با گذاشتن تعرفه روی واردات را از مهمترین اقدام‌های دولت در راستای حمایت از صنایع توصیف کرد.
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: دولت بخوبی متوجه مشکلات صنایع شده و صدور بخشنامه‌ها و مصوبه‌ها در راستای رونق تولید راهگشا بوده است.
وی ادامه داد: مشکلات صنایع از طریق تشکل‌ها، اتاق بازرگانی و یا مکاتبه واحدهای مختلف با سازمان‌های مربوطه از جمله صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به دولت اعلام شده است.
نقدینگی، سرمایه در گردش و بازاریابی، مهمترین مشکل صنایع است
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، نقدینگی، سرمایه در گردش و بازاریابی رادر زُمره مهمترین مشکل صنایع اعلام و خاطرنشان کرد: سیستم‌های دولتی همچون بانک‌ها، تسهیلات بانکی، تامین منابع مالی برای سرمایه در گردش و مسائلی مانند تامین اجتماعی، دارایی و مالیات از دیگر مسائل صنایع و تولیدکنندگان است.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سعی کرده است تا با برگزاری جلسه‌های مشترک با مسوولان بانک‌ها و مدیران اداره‌های دولتی همچون تامین اجتماعی و دارایی، مسائل صنعتگران را برطرف کند.
سبحانی اضافه کرد: صنعتگران اصفهانی مسائل خود را در نشست‌هایی با وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل بانک مرکزی مطرح کردند و این مشکلات تا حد امکان با هماهنگی مدیریت اتاق بازرگانی برطرف شده است.
به گفته وی، مقداری از مشکلات صنایع هم به شرایط کلی کشور وابسته است که در بعضی موارد رکود و نبود بازار و تحریم‌، مسائلی را برای صادرات محصولات کارخانه‌ها ایجاد کرده است که باید راهکارهای مناسبی برای گذر از این مسائل هم درنظر گرفت.
ماشین‌آلات و تجهیزات 400 واحد صنعتی بزرگ استان اصفهان نیاز به نوسازی و بهسازی دارد که برای این کار اعتبار کلانی نیاز است و باید برای تامین آن باید تدابیر ویژه‌ای درنظر گرفته شود.
به اعتقاد کارشناسان، بانک‌ها باید در زمینه نوسازی و بهسازی تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه‌ها بیش از پیش همکاری کنند؛ در حالی که سال گذشته تنها 4 درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به این موضوع اختصاص یافته است.
بر اساس آمار موجود، نزدیک به 65 هزار واحد کوچک و متوسط در کشور فرسوده بوده که این رقم معادل30 درصد مجموع واحدهای تولیدی موجود است.
همچنین نزدیک به 20 درصد از ماشین‌آلات خط تولید واحدهای صنعتی بزرگ کشور فرسوده شده‌اند که نیاز به بهسازی دارند.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، 840 معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌رود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113050/عملکرد-دولت-در-حمایت-از-صنایع-مطلوب است
بستن   چاپ