پیام سپاهان
معاون استاندار اصفهان مطرح کرد:
تسهیلات ویژه گمرک جهت رونق تولید و حمایت از صادرات
دوشنبه 6 آبان 1398 - 14:06:07
پیام سپاهان - اصفهان-معاون استاندار اصفهان از تسهیلات ویژه گمرک جهت رونق تولید و حمایت از صادرات خبر داد و گفت: امسال سهم صادرات استان اصفهان 4 میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به رتبه پنجم صادرات استان اصفهان در کشور اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، استان اصفهان با صادرات چهار میلیون و 348 هزار و 136 تن و به ارزش یک میلیارد و 520 میلیون و 861 هزار تومان بعد از استانهای بوشهر، هرمزگان، تهران و خوزستان قرار گرفته است.
محصولات صنعتی عمده کالای صادراتی از استان اصفهان است
وی با بیان اینکه میزان صادرات از استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنظر وزن 43 درصد و از نظر ارزش 23 درصد رشد داشته است، ادامه داد: سهم استان اصفهان از صادرات غیرنفتی کشور 5 درصد است و عمده صادرات از استان اصفهان شامل چدن، آهن، فولاد و مصنوعات، فراورده های نفتی و محصولات شیمی آلی است.
اضافه شدن اندونزی به جمع مشتریان کالاهای صادراتی اصفهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، کشور اندونزی را به عنوان خریدار جدید محصولات تولیدی استان اصفهان در هفت ماهه اخیر معرفی کرد و تصریح کرد: کشورهای عراق، چین، افغانستان، امارت متحده عربی و پاکستان به ترتیب مهمترین مشتریان محصولات صادراتی از استان اصفهان هستند.
حمایت گمرک از صادرات اصفهان
وی میزان واردات گمرکی استان اصفهان را از ابتدای سال جاری بیش از 70 هزار تن و به ارزش 277 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: مهمترین کالاهای وارداتی به استان اصفهان، مواد اولیه خطوط تولید و کالاهای واسطه ای بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 68 درصد و از حیث ارزشی 48 درصد رشد داشته است.
قاضی عسگر از ارائه بسته های حمایتی گمرک در خصوص حمایت از تولید، صادرات شرکتهای دانش بنیان و فعالان مجاز اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: طی چند ماه اخیر تعداد فعالان مجاز اقتصادی استان از 4 شرکت به 13 مورد افزایش یافته است .

http://www.sepahannews.ir/fa/News/113002/تسهیلات-ویژه-گمرک-جهت-رونق-تولید-و-حمایت-از-صادرات
بستن   چاپ