پیام سپاهان
برگزاری همایش ملی پلیمر در دانشگاه اصفهان
دوشنبه 6 آبان 1398 - 1:21:11 PM
ایسنا
پیام سپاهان - دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی پلیمر ایران گفت: پنجمین همایش ملی پلیمر ایران (همپا 98) با همکاری دانشگاه اصفهان و انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران، 28 تا 30 آبان ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

عباس محمدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: این همایش با توجه به فعالیت‌های گسترده دانشگاه اصفهان در زمینهٔ تحقیقات پلیمری و فعالیت 450 واحد تولیدی مرتبط با صنعت پلیمر در استان اصفهان در دانشگاه برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به پتانسیل‌های وسیع صنعت پلیمر کشور و ارتباط هر چه‌بهتر صنعت و دانشگاه، انجمن علوم و مهندسی پلیمر کشور در نظر دارد که از امسال علاوه بر همایش دوسالانه بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمر (ISPST)، همایش ملی پلیمر ایران (همپا) را نیز به‌صورت یک سال در میان برگزار کند.
دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی پلیمر ایران، تصریح کرد: این همایش ملی در بخش‌های ارائه مقالات پژوهشی، کاربردی و فناورانه، نشست‌های تخصصی، بازار ایده و فناوری، ارائه چالش‌های صنایع پلیمری و برپایی نمایشگاه برگزار خواهد شد.
محمدی محوریت های علمی مقالات را روش‌های نوین تهیه پلیمرها با کاربردهای فناورانه، نانو ساختارها، نانو کامپوزیت‌ها و آمیزه‌های پلیمری، پلیمرهای سبز، پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر و بازیافت پلیمرها، فرایندهای پلیمری، بومی‌سازی تولید پلیمرها، مواد اولیه و افزودنی‌های مرتبط معرفی کرد و افزود: تاکنون 130 مقاله مرتبط با این محورها به دبیرخانه ارسال شده و از بین آن‌ها 110 مقاله موردپذیرش قرارگرفته است. 30 مقاله به‌صورت سخنرانی و 80 مقاله نیز در قالب پوستر در همایش ارائه خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین نشست‌های تخصصی شامل نشست پلی اولفین، پی‌وی‌سی/ صنایع بالادستی و پایین دستی، کامپوزیت، چسب و رزین و پلی یوزتان برگزار می شود.
دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی پلیمر ایران درباره نشست‌ها، توضیح داد: در این نشست‌ها اساتید دانشگاهی و متخصصان صنعتی در ارتباط با چالش‌ها، راهکارها و فرصت‌های صنعتی در حضور صنعتگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به سخنرانی و پرسش و پاسخ خواهند پرداخت.
محمدی ادامه داد: در بخش بازار ایده و فناوری، صاحبان ایده، ایده پلیمری خود را با صاحبان سرمایه به اشتراک می‌گذارند. در این بخش که تحت نظارت مدیریت امور فناوری دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، ایده پردازان در حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری به تشریح ایده‌های خود می‌پردازند تا درنهایت این همکاری به خلق یک محصول منجر شود.
وی درباره چالش‌های پلیمری، گفت: در بخش چالش‌های پلیمری، شرکت‌ها و صنایع پلیمری چالش‌های خود را به دبیرخانه ارسال و در روز برگزاری به‌صورت پوستر چاپ می‌کنند تا متخصصان حاضر در صورت تمایل بتوانند علاقه خود را برای همکاری اعلام کنند.
دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی پلیمر ایران با اشاره به شعار "صنعت و دانشگاه، همراه و همپا" برای این همایش، اظهار کرد: همایش ملی پلیمر با رویکرد فناورانه و ارتباط با صنعت برگزار می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: در این همایش دانشجویان بیش‌ازپیش با پژوهش‌های روز و صنعت پلیمر آشنا شده و اساتید دانشگاهی نیز با چالش‌های صنایع روبرو خواهند شد که می‌تواند منجر به همکاری آنها شود. صنایع پلیمری نیز در بخش ارائه مقالات و نشست‌های صنعتی می‌توانند اطلاعات به‌روز کسب کنند و در راستای تولید محصولات جدید و یا ارتقای کیفیت محصولات فعلی به کار گرفته شود.
وی ضمن ابراز امیدواری از برقراری تعامل دوسویه بین صنعت و دانشگاه، گفت: امید است صنعت پلیمر کشور به‌عنوان یک صنعت با پتانسیل بالا بتواند از چالش‌های موجود با موفقیت عبور کرده و زمینه رونق بیشتر تولید فراهم شود.
نخستین همایش ملی پلیمر، خرداد 65 در دانشگاه امیرکبیر و چهارمین دوره آن در آبان ماه سال 76 در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد. پنجمین دوره این همایش ملی نیز 28 تا 30 آبان ماه در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان و فعالان صنعت پلیمر تا هفدهم آبان برای ثبت‌نام و حضور در این رویداد ملی فرصت دارند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112993/برگزاری-همایش-ملی-پلیمر-در-دانشگاه-اصفهان
بستن   چاپ