پیام سپاهان
آماده شدن زمین 4000 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 16:18:51
پیام سپاهان - مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان اصفهان، زمین ساخت هفت پروژه آماده‌سازی شده است، گفت: استعداد ساخت واحدهای مسکونی در زمین‌های آماده‌شده بالغ ‌بر 4 هزار واحد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی با بیان اینکه در بحث آماده‌سازی زمین برای پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان اصفهان نسبت به برنامه‌ریزی‌ها جلو هستیم، اظهار کرد: در این خصوص هفت پروژه در استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است و فراخوان هفت پروژه دیگر را برای شروع آماده‌سازی به ‌زودی اعلام خواهیم کرد.
وی افزود: فرآیند آماده‌سازی زمین در استان اصفهان با روال خوبی طی می‌شود، بطوری‌که هم‌اکنون آماده‌سازی زمین برای احداث چهار هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان اصفهان انجام‌شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص جزییات هفت پروژه‌ای که آماده‌سازی زمین در آن‌ها انجام‌شده است، اظهار کرد: در شهر «سده» شهرستان لنجان قطعه زمینی به مساحت 7 هکتار برای احداث 472 واحد، در فاز دوم شهر «تیران» زمینی به مساحت 50 هکتار برای ساخت و احداث 2 هزار و 522 واحد، در شهر «نائین» زمینی به مساحت 7.2 هکتار برای احداث 160 واحد، در «آران و بیدگل» زمینی به مساحت 7.6 هکتار برای احداث 388 واحد، در «دهاقان» قطعه زمینی به مساحت 7.5 هکتار برای ساخت 156 واحد، در «خمینی‌شهر» 7.7 هکتار زمین برای ساخت 228 واحد و در شهر «دولت‌آباد» 6.1 هکتار زمین برای ساخت 76 واحد مسکونی جهت اقشار ویژه آماده‌شده است.
وی با بیان اینکه زمین هفت پروژه دیگر به مساحت 263 هکتار با استعداد احداث 17 هزار واحد مسکونی آماده‌شده و در مرحله اعلام فراخوان قرار دارد، افزود: این پروژه‌ها شامل 18 هکتار در دیزیچه مبارکه، 33 هکتار در آران و بیدگل، 75 هکتار در شهرضا، 40 هکتار در باغبهادران، 67 هکتار در گلپایگان، 15 هکتار در کاشان و 15 هکتار نیز در تیران و کرون می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی بافت فرسوده این استان، اظهار کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون 6 هزار و 650 پروانه ساختمانی صادر کرده‌ایم که از این تعداد 1500 نفر برای اخذ تسهیلات بازآفرینی به بانک معرفی شده‌اند.
وی اظهار کرد: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز یک مشارکت هزار و 80 واحدی را در زمینی به مساحت 56 هزار مترمربع در شهرستان شاهین‌شهر شروع کرده‌ایم؛ زمین این پروژه را اداره کل راه و شهرسازی اصفهان تأمین کرده و بنیاد مسکن کار احداث و ساخت واحدها را آغاز کرده است.
امیرخانی با بیان اینکه سهمیه استان اصفهان از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن با احتساب شهرهای جدید 70 هزار واحد مسکونی است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 21 هزار واحد در شهر جدید بهارستان، دو هزار و 500 واحد در شهر جدید مجلسی و 18 هزار واحد نیز در شهر جدید فولادشهر احداث خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112813/آماده-شدن-زمین-4000-واحد-مسکونی-طرح-اقدام-ملی-مسکن-در-اصفهان
بستن   چاپ