پیام سپاهان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان:
خطر سکته های قلبی و مغزی در کاشان 2 برابر کشور است
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 14:47:04
پیام سپاهان - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه خطر سکته های قلبی و مغزی در کاشان دو برابر کشور است، اظهار داشت: عمده این حوادث قابل پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سیدعلیرضا مروجی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه مرکز تحقیقات ترومای این دانشگاه در سال 1382 راه اندازی شده است، ابراز داشت: این مرکز به عنوان دومین مرکز تحقیقات ترومای کشور شروع به کار نموده است.
وی با اشاره به اینکه بیماری های قلبی-عروقی نخستین عامل و حوادث تروما دومین عامل مرگ و میر در کشور است، تصریح کرد: خطر سکته های قلبی و مغزی در کاشان دو برابر کشور است.
دو سوم قربانیان ناشی از حوادث از میان مردان هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه مردان دو سوم قربانیان ناشی از حوادث هستند، تصریح کرد: نیمی از حوادثی که باعث مرگ و میر می شود ناشی از تصادفات و سقوط است.
وی با اشاره به اینکه 47 صدمات وارد شده بر افراد در تصادفات بر ناحیه سر و گردن وارد می شود، اظهار داشت: 45 درصد تصادفات و سوانح ترافیکی مخصوص موتورسواران و 26 درصد هم برای عابرین پیاده رخ می دهد.
تربیت دستیار تخصصی جراحی اعصاب از سال 1394 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان
مروجی از تربیت دستیار تخصصی جراحی اعصاب از سال 1394 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان سخن گفت و ابراز داشت: کاشان تنها شهرستان غیر مرکز استان است که در آن دستیار تخصصی جراحی اعصاب تربیت می شود.
وی با بیان اینکه از تمبر مخصوص کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب کاشان رونمائی می شود، تصریح کرد: تصاویری از باغ فین کاشان، دکتر رحمت به عنوان بنیانگذار جراحی مغز و اعصاب در ایران و همچنین آرم برگزارکنندگان کنگره در این تمبر وجود دارد.
شایان ذکر است کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران از اول تا سوم آبانماه با حضور محققین و پژوهشگرانی از ایران و کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان و ترکیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112805/خطر-سکته-های-قلبی-و-مغزی-در-کاشان-2-برابر-کشور-است
بستن   چاپ