پیام سپاهان
معاون استاندار اصفهان: آماده همکاری با بنگلادش هستیم
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 14:46:13
پیام سپاهان - اصفهان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در دیدار سفیر بنگلادش در ایران گفت: این استان آمادگی دارد تا در بخشهای مختلف بویژه گردشگری با بنگلادش همکاری کند.

حیدر قاسمی روز چهارشنبه در دیدار با " ا.ف.م گوسال اعظم سارکار " سفیر بنگلادش در ایران در استانداری اصفهان اظهارداشت: ایران با بنگلادش روابط دیرینه دارد و به خصوص پس از استقلال این کشور، روابط دو کشور توسعه یافته است.
وی با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی بین مردم بنگلادش و ایران افزود: هر دو کشور مسلمان هستند و با وجود اشتراکات فرهنگی می توان تلاش های بیشتری برای تحقق توسعه بین دو کشور انجام داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: اصفهان یکی از استان‌های مهم کشور از ظرفیتهای بالایی بویژه در بخشهای انرژی، کشاورزی، فناوریهای نوین و گردشگری برخوردار است و در این زمینه‌ها آمادگی توسعه همکاری با بنگلادش را دارد.
وی با اعتقاد به اینکه از ظرفیتهای دو کشور برای توسعه روابط استفاده نشد، گفت: می‌توانیم با توسعه روابط از این ظرفیتها استفاده کنیم.
قاسمی در بخشی از سخنان خود به خروج آمریکا از برجام و تحریمهای یکجانبه این کشور علیه ملت ایران اشاره و اضافه کرد: برخی از کشورها در برجام به مردم جهان ثابت کردند که به تعهدات خود پایبند نیستند اما جمهوری اسلامی ضمن اثبات پایبندی خود به تعهدات، این موضوع را برای اتکا به ظرفیتهای داخلی و توسعه همکاری با کشورهای دوست یک فرصت تلقی کرد.
وی تصریح کرد: نگران تحریمهای ظالمانه نیستیم و تجربه ثابت کرد که ملت ایران توانایی توسعه و پیشرفت کشور با استفاده از ظرفیتهای داخلی را دارند و می توانند توسعه را درون زا کنند.
جمهوری خلق بنگلادش در جنوب قارهٔ آسیا و شرق هند 148 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر داکا است و 89٫7 درصد از مردم این کشور را مسلمان که اکثریت آنها سنی مذهب هستند، تشکیل می‌دهند.
بنگلادش دومین صادرکننده پوشاک جهان و شغل بیشتر مردم آن کشاورزی و دامداری بویژه کشت برنج است.
ایران و بنگلادش دارای خصوصیات فرهنگی و اجتماعی نزدیک به هم هستند و در حال حاضر برای ارتقای مبادلات تجاری تلاش می کنند.
مبادلات تجاری ایران و بنگلادش در سال 2013 میلادی کمتر از 20 میلیون دلار بود که از سال 2016 به بعد با تسهیل در روابط اقتصادی، مبادلات تجاری دو کشور به بیش از 100 میلیون دلار افزایش یافته است.
ایران و بنگلادش از اواخر سال 1396 عزم جدی را برای توسعه روابط تجاری خود آغاز کرده اند و در این پیوند، تجارت یک میلیارد دلاری فعال سازی ظرفیت موجود در دستور کار دو کشور قرار گرفته است.
از 37 میلیارد دلار صادرات بنگلادش به کشورهای مختلف دنیا، 82 درصد آن به صادرات پوشاک اختصاص دارد و بقیه را صادرات مواد اولیه نساجی و فرش بافی، میوه های گرمسیری، چای، مواد شیمیایی و غیره تشکیل می دهد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112798/معاون-استاندار-اصفهان--آماده-همکاری-با-بنگلادش-هستیم
بستن   چاپ