پیام سپاهان
میز ملی فرش در کاشان برپا می‌شود
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 11:42:50 AM
ایرنا
پیام سپاهان - کاشان- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان با اشاره به ظرفیت‌های منطقه در تولید فرش ماشینی، از برپایی میز ملی فرش در این شهرستان خبر داد.

مجید برازنده روز چهارشنبه در این زمینه گفت: محل استقرار میز ملی فرش در استان اصفهان و مسوول برگزاری آن نیز اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان خواهد بود.
وی جزییات اقدام‌های صورت گرفته در راستای این مهم را مورد اشاره قرار داد و افزود: چالش‌ها و موارد مرتبط با تولید فرش ماشینی در کنار بحث توسعه صنعت و صادرات فرش در این میز ملی مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به تجمع واحدهای تولیدی در منطقه شمال استان اصفهان، این میز با حضور معاون وزیر صمت برپا می‌شود.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان با اشاره به آغاز فعالیت میز ملی فرش همزمان با همایش «توسعه صادرات فرش ماشینی، فرصت‌ها و چالش‌ها» بیان کرد: این میز با حضور اعضای مربوطه در سطح منطقه‌ای، استانی و ملی راه‌اندازی خواهد شد.
وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه تخصصی، همایش و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته در کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش که در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، از 26 تا 30 آذرماه پذیرای تولیدکنندگان و علاقه‌مندان خواهد بود.
128 میلیون دلار کالا در 6 ماهه نخست امسال از شهرستان کاشان صادر شد که 33 میلیون دلار آن مربوط به صادرات فرش ماشینی و صنایع وابسته بود.
نزدیک به یک‌هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و بزرگ در زمینه تولید 200 نوع کالا در 13 شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی شهرستان کاشان فعالیت دارند.
شهرستان 368 هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112786/میز-ملی-فرش-در-کاشان-برپا-می‌شود
بستن   چاپ