پیام سپاهان
تولید، یک سر و هزار سودا
سه شنبه 30 مهر 1398 - 10:57:44
پیام سپاهان - یک کارگردان که سریال او پس از گذشت 11 سال از تلویزیون پخش‌ شده گفت: حتی اگر بهترین کار در زمان نامناسب به نمایش گذاشته شود، شکست می‌خورد.

فریدون خسروی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر فیلم، سریال و اثر هنری دیگری که به‌موقع و در زمان خود به نمایش گذاشته نشود، از نظر صحنه، فرم و وسایل جانبی‌ که در آن به‌کار رفته، به‌اصطلاح از مد می‌افتد و دیگر کارآمدی سابق را ندارد.
وی ادامه داد: میزانسن، نوع دکوپاژ و کارگردانی‌ که زمان ساخت و تولید اثر توسط کارگردان و یا نویسنده، مبتنی بر آخرین دانش روز بوده، بعد از گذشت 10 سال طبیعتاً تغییر می‌کند و خود سازنده را در مواجهه زیباشناسی با اثر خود با مشکل مواجه می‌کند چه برسد به بیننده.
این کارگردان تصریح کرد: یکی از آسیب‌های دیگری که ناشی از پخش نکردن فیلم در زمان خود است، فرصت‌هایی است که از نویسنده یا کارگردان برای ثبت سفارش خلق اثر جدید گرفته می‌شود. درواقع نمایش ندادن یک فیلم در زمان خود باعث می‌شود که تهمت تباه کردن سرمایه انسانی و ناموفق بودن اثر به تولیدکننده زده شود و این برای یک هنرمند به معنی نابودی است.
خسروی با اشاره به علت تأخیر 11 ساله در پخش سریال «روزها و رازها» گفت: این اثر چند مالک داشت که هیچ‌یک برای فروش اثر به توافق نرسیدند و اقدام مؤثری انجام ندادند اما مهم‌ترین دلیل نمایش ندادن آن در زمان خود این است که شبکه‌های مختلف صداوسیما، تهیه‌کنندگان مخصوص خودشان را دارند و این تهیه‌کنندگان، امر تصویب موضوع و سرمایه‌گذاری را هم‌زمان بر عهده دارند.
وی افزود: فعالان بخش خصوصی از یک‌ طرف برای انتخاب موضوع و سرمایه‌گذاری در مضیقه‌ هستند و از طرف دیگر، در جریان جزییات پروسه پخش قرار نمی‌گیرند و متضرر می‌شوند.
این کارگردان تأکید کرد: حتی اگر بهترین کار در زمان نامناسب به نمایش گذاشته شود بازخورد چندانی نخواهد داشت و شکست می‌خورد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112735/تولید،-یک-سر-و-هزار-سودا
بستن   چاپ