پیام سپاهان
همکاری اصفهان با دانشگاه‌های فرایبورگ و استراسبورگ ادامه می‌یابد
دوشنبه 29 مهر 1398 - 11:14:41
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: همکاری‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه با فرایبورگ آلمان و استراسبورگ فرانسه تا 2 سال آینده ادامه خواهد یافت.

سید کمیل طیبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مذاکره‌های مربوط به تداوم همکاری در سومین همایش سه جانبه دانشگاه‌های اصفهان، فرایبورگ و استراسبورگ صورت گرفت و بر اساس آن، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تبادل استاد و دانشجو تا 2 سال آینده ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه این همایش از 22 تا 24 مهر جاری در دانشگاه فرایبورگ آلمان برگزار شد، اظهارداشت: دوره نخست این رویداد اردیبهشت 95 در دانشگاه اصفهان و دومین دوره آن آبان 96 در دانشگاه استراسبورگ فرانسه برگزار شد.
طیبی هدف از برگزاری این همایش‌های سه جانبه را هدف کشف افق‌های جدید در همکاری ها، تبادل نظر مسئولان و استادان کشورهای مذکور و ایجاد زمینه‌های مناسب برای اجرای طرح‌های مشترک اعلام و خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان از بیش از یک دهه گذشته با این دانشگاه ها همکاری داشته است.
وی با بیان اینکه سومین دوره همایش یادشده به صورت ارائه مقاله نبود، تصریح کرد: این نشست ها در بخش‌های مختلف برای همکاری بین استادان و دانشجویان هر سه دانشگاه و با هدف اصلی همتایابی برای اجرای طرح‌های مشترک در علوم پایه، فنی مهندسی، زبان‌شناسی، علوم‌انسانی، علوم‌اجتماعی و علوم رایانه برگزار شد.
طیبی با اشاره به حضور 15 نفر از دانشگاه اصفهان در این همایش، گفت: این افراد به همتایابی برای تداوم همکاری‌های مشترک و برنامه‌ریزی جهت آن اقدام کردند.
مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه توافق‌های خوبی برای دانشجوی دکترای مشترک در این نشست‌ها حاصل شد، اضافه کرد: توافق‌های برای اجرای برنامه‌های" اراسموس پلاس" که مربوط به اتحادیه اروپاست در قالب تبادل استاد و دانشجو و برنامه‌های آموزشی و استفاده از بودجه‌های اتحادیه اروپا به دست آمد.
"اراسموس پلاس" برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسه های آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است.
وی با اشاره به بررسی روش‌های تامین مالی از طریق منابع موجود در آلمان در این نشست‌ها، اظهار داشت: همچنین در این همایش برای برگزاری همایش یا کارگاه آموزشی در زمینه‌های شیمی، فیزیک، علوم انسانی، شاهنامه و فلسفه و استفاده از آزمایشگاه‌ها توافق شد.
طیبی با اظهار امیدواری نسبت به تعمیق و تداوم همکاری‌های علمی و پژوهشی بین ایران و کشورهای دیگر تاکید کرد: با وجود شرایط خاص سیاسی و اقتصادی موجود، دانشگاه‌های کشورهای دیگر از جمله اروپا تمایل زیادی برای همکاری با دانشگاه‌های معتبر کشورمان دارند.
استراسبورگ و فرایبورگ از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشورهای فرانسه و آلمان و دارای کرسی زبان و ادبیات فارسی هستند.
دانشگاه استراسبورگ (Strasbourg) در شهر استراسبورگ ایالت آلزاس کشور فرانسه، بزرگترین دانشگاه این کشور با 43 هزار دانشجو و بیش از چهار هزار پژوهشگر است.
دانشگاه فرایبورگ ( Freiburg) نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر و بزرگ آلمان با 21 هزار دانشجو از قدیمی ترین دانشگاه‌های اروپا بشمار می‌آید.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه‌های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است و با حدود 120 مرکز علمی از 70 کشور جهان، تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112670/همکاری-اصفهان-با-دانشگاه‌های-فرایبورگ-و-استراسبورگ-ادامه-می‌یابد
بستن   چاپ