پیام سپاهان
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
مقابله با آلودگی هوای اصفهان عزم جدی شهروندان ومسئولان را می‌طلبد
يکشنبه 28 مهر 1398 - 16:15:18
پیام سپاهان - اصفهان – عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مقابله با آلایندگی هوای اصفهان عزم شهروندان را می‌طلبد، گفت: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر ، فتح‌الله معین پیش از ظهر یک شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری و اداره کل حفاظت از محیط زیست باید موضوع وارونگی هوا را تهدیدی جدی برای فصل پاییز و زمستان قلمداد کنند، اظهار داشت: سالهای گذشته نیز وارونگی هوا از جمله تهدیداتی محسوب می شد که در دو فصل پاییز و زمستان سلامت شهروندان را در خطر قرار می داد، به همین دلیل سازمان های مرتبط باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.
وی در ادامه افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان با همکاری یکدیگر و با تامین اعتبار از سوی شهرداری، مطالعاتی را در زمینه شناخت و کنترل منشاء آلودگی هوا انجام داده اند که باید کمک کرد تا این مطالعات هرچه زودتر انجام و اجرایی شود.
تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا ضروری است
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی را گامی مهم برای تشویق مردم در جهت استفاده از این ناوگان و کاهش آلودگی خواند و ادامه داد: از آنجا که جمعیت شهر و میزان استفاده از خودروهای شخصی زیاد است، باید به اجرای دقیق محدوده ممنوعیت تردد خودروها در مرکز شهر اهتمام بیشتری داشته باشیم.
معین بیان داشت: باید همه خودروهای ناوگان عمومی از تاکسی ها گرفته تا اتوبوس ها به فیلتر گازهای دفعی مجهز شوند و همه خودروهای شخصی را نیز به داشتن استانداردهای زیست محیطی و معاینه فنی ملزم کنیم.
وی با اشاره به اینکه می بایست اعتبار اجرای پارک ها و فضاهای سبز که در بودجه سال 98 پیش بینی شده به طور کامل تامین شود، افزود: باید از تغییر کاربری فضای سبز به طور کامل جلوگیری کنیم و پرداختن به امور فضای سبز را در اولویت کارها قرار دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر تعداد تابلوهای اعلام وضعیت هوا را در میادین و و چهار راه ها افزایش دهیم در تشویق مردم برای کمک به کاهش آلودگی گام بزرگی برداشته ایم.
وی به اهمیت نظارت بر واحدهای خدمات شهری و پیمانکاران فضای سبز جهت جلوگیری از آتش زدن برگ و ضایعات های موجود در فضای سبز، اشاره کرد و گفت: یکی از دیگر مواردی که بسیار زیان بار بوده و در ایجاد آلودگی زیست محیطی نقش به سزایی دارد، تخریب و خاکبرداری اراضی است که باید بر این موارد نیز نظارت ویژه ای داشت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112635/مقابله-با-آلودگی-هوای-اصفهان-عزم-جدی-شهروندان-ومسئولان-را-می‌طلبد
بستن   چاپ