پیام سپاهان
6 ماهه سال‌جاری؛
33 میلیون دلار فرش ماشینی از کاشان صادر شد
یکشنبه 28 مهر 1398 - 12:15:18 PM
ایرنا
پیام سپاهان - کاشان- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان گفت: 128 میلیون دلار کالا در 6 ماهه نخست امسال از این شهرستان صادر شد که 33 میلیون دلار آن مربوط به صادرات فرش ماشینی و صنایع وابسته بود.

مجید برازنده در جمع خبرنگاران کاشان یادآور شد: سال گذشته نیز در مجموع 227 میلیون دلار صادرات از سوی واحدهای تولیدی این شهرستان صورت گرفت که نزدیک به 123 میلیون دلار آن مربوط به فرش ماشینی بود.
وی تاکید کرد: بیش از نیمی از کالاهای صادراتی شهرستان کاشان در سال گذشته مربوط به فرش ماشینی بود که نشان دهنده نقش مهم این بخش در رونق اقتصادی منطقه است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان از پیش‌بینی افزایش صادرات فرش ماشینی در سال‌جاری به نسبت سال گذشته خبر داد و افزود: تسهیل در ثبت سفارش واحدهای تولیدی فرش برای تامین مواد اولیه و مد نظر قرار داشتن مشوق‌های تولید به ویژه برای واحدهای تولید فرش در منطقه کاشان، از جمله اقدام‌ها برای رونق تولید و صادرات این کالا است.
وی با اشاره به برپایی همایش توسعه صادرات بیان کرد: این همایش که در سالن ارباب حسن تفضلی اتاق بازرگانی کاشان برپا خواهد شد، از استادان بخش صادرات و صادرکنندگان نمونه بهره‌گیری کرده که این مهم می‌تواند نقشی موثری در بهبود صادرات غیرنفتی به ویژه فرش ماشینی داشته باشد.
برازنده تلاش‌ها برای برپایی همایش توسعه صادرات در تاریخ دوم آبان‌ماه و نمایشگاه ملی فرش ماشینی از 26 تا 30 آذرماه به میزبانی کاشان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ظرفیت‌های منطقه را می‌توانیم با استفاده از فرصت این نمایشگاه ارزیابی کنیم و امید می‌رود با برنامه‌ریزی صورت گرفته، شاهد رونق بیش از پیش تولید و افزایش صادرات این محصول در شهرستان باشیم.
نزدیک به یک‌هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و بزرگ در زمینه تولید 200 نوع کالا در 13 شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی شهرستان کاشان فعالیت دارند.
شهرستان 365 هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112614/33-میلیون-دلار-فرش-ماشینی-از-کاشان-صادر-شد
بستن   چاپ