پیام سپاهان
موکب‌های اصفهان در کربلا ظرفیت اسکان 130 هزار نفر را دارند
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 1:15:08 PM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- مسئول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان گفت: موکب‌های این استان در کشور عراق و شهر کربلا ظرفیت اسکان و پذیرایی از 130 هزار زائر را در مراسم اربعین امسال دارا هستند.

مصطفی نوریان افزود: اربعین سال گذشته موکب‌های استان اصفهان در کشور عراق نزدیک به 75 موکب بود که امسال این آمار به 116 رسیده است.
وی گفت: سال گذشته حدود 250 هزار پرس غذا به شکل روزانه برای زائران توزیع می‌شد که این رقم امسال به 450 هزار پرس رسیده است.
نوریان همچنین با اشاره به اینکه اربعین سال جاری برای نخستین بار سامانه ثبت اطلاعات موکب داران فعال شد ,گفت: تا به امروز نزدیک به 90 درصد از موکب‌های استان اصفهان در کربلا مستقر شدند و سایر موکب‌ها نیز در حال استقرار هستند.
وی با اشاره به نقش موکب‌های استان اصفهان به خدمت‌رسانی به کل زوار افزود: در بخش اسکان و پذیرایی زوار از طرف موکب‌های استان اصفهان مشکلی وجود ندارد.
اصفهان هم‌اکنون پس از استان‌های تهران و خوزستان در رتبه سوم کشور از لحاظ تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای اعزام به پیاده‌روی کربلا قرار دارد.
اربعین حسینی مصادف با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و فرزندان، یاران و اصحاب ایشان است که به همین مناسبت، پیاده‌روی از نجف تا کربلا در عراق برگزار می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112479/موکب‌های-اصفهان--در-کربلا-ظرفیت-اسکان-130-هزار-نفر-را-دارند
بستن   چاپ