پیام سپاهان
رییس اداره استاندارد کیش در همایش گرامیداشت هفته استاندارد مطرح کرد:
استاندارد کیش حلقه ضروری برای توسعه تجارت و رونق تولید
سه شنبه 23 مهر 1398 - 23:48:29
پیام سپاهان - سعید صومعه گفت: همراهی و همیاری با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با حفظ حقوق مصرف کنندگان در دستور کار اداره استاندارد کیش است

به گزازش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم گرامیداشت هفته استاندارد با حضور دکتر مظفری مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر ناصرآخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و دکتر مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی این سازمان، دکتر خاکی­ فیروز رئیس­ مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران، عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان، مسئولین پرسنل اداره استاندارد و جمعی از اصحاب رسانه،23 مهر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد سعید صومعه رییس اداره استاندارد کیش در این مراسم گفت: اداره استاندارد کیش فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده است و در آخرین تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد در اسفند سال گذشته و اجرایی شدن مفاد آن، این امکان را داریم در تمامی حوزه ها از جمله تولید، صادرات، واردات و بحث های آموزشی خدمات ارائه کنیم.
وی افزود: بحث نظارت در حوزه اداره استاندارد یک مقوله فراگیر است و باید تک تک افرادی که در کیش زندگی می کنند حس مسئولیت نسبت به این موضوع را داشته باشند و هر کدام از آنها به عنوان یک ناظر در منطقه و محل زندگی خود عمل کنند.
صومعه ادامه داد: از این پس گواهی تایید صلاحیت آموزش مدیران کنترل کیفی و برخی خدمات در اداره استاندارد کیش انجام می شود و دیگر نیاز به مراجعه به استان جهت دریافت تایید صلاحیت نمی باشد.
رییس اداره استاندارد کیش با بیان این که یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم سازمان منطقه آزاد کیش، ادغام اداره استاندارد و اداره نظارت بر ضوابط بهداشتی است افزود: سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو دو سازمان حاکمیتی در کشورهستند که فعالیت های آنها در بعضی از مواقع با موازی کاری مواجه است اما این دو اداره در کیش با تدبیر دکتر مظفری و پیگیری دکتر آخوندی از خرداد سال جاری با هم ادغام شده اند و مراحل اداری فعالان اقتصادی و تولیدی کوتاه تر شده و از موازی کاری ها جلوگیری شده است.
وی تاکید کرد: تمام آسانسور های مراکز اقامتی را بازرسی ادواری انجام می دهیم و یکی از معضلات در کشور این هست که بازرسی اولیه انجام می شود ولی متاسفانه بازرسی ادواری صورت نمی گیرد و هر از گاهی هم شاهدحوادث مختلف در کشور هستیم؛ امروز به جرات می توان گفت در مراکز اقامتی کیش، ایمنی عملکرد آسانسورها تامین شده است.
صومعه تاکید کرد: در زمینه ترویج فرهنگ استاندارد نیز موفق شدیم با یک برنامه مدون و تعریف شده برای پایه های مختلف از اول دبستان تا پایه دبیرستان، 1700 دانش آموز را آموزش دهیم.
رییس اداره استاندارد کیش افزود: در اواخر سال گذشته دو موضوع در زمینه نساجی بر پایه تحقیقات تدوین و در کمیته ملی تصویب و به تمامی ادارات کل استاندارد استان ها ابلاغ شد.
صومعه ادامه داد : با تشکیل کارگروه و با هماهنگی معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان درصدد هستیم تا کنترل کیفیت مصالح را به طور کامل اجرا کنیم و وضعیت کیفیت در این حوزه را بهبود بخشیم.
وی تصریح کرد: در زمینه توسعه کیفیت و تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه ها درحوزه آرایشی و بهداشتی دچار چالش بودیم که با ورود و تدبیر مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد کیش، این فرصت برای بخش خصوصی ایجاد شد تا فاز دوم آزمایشگاهی را در حوزه آرایشی، بهداشتی و غذایی تجهیز کنند و موفق شوندگواهی تایید صلاحیت خود را از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دریافت کنند که این گواهی در 60 کشور دارای اعتبار است.
رییس اداره استاندارد کیش افزود:آزمایشگاه کنترل و کیفیت مصالح ساختمانی دانشگاه شریف مستقر در کیش موفق شد که گواهی ایزو 1725 را از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دریافت کند.
وی با بیان این که کنترل کیفیت در زمینه ایمنی و سلامت از دغدغه ها و خط قرمز مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد کیش است افزود: با تخصیص برنامه و بودجه مکلف شدیم که از سطح عرضه نمونه برداری داشته باشیم و سطح عرضه را به غیر از بحث کنترل های داخل کشور که به هر حال وظیفه ذاتی سازمان ملی استاندارد است ما نیز بتوانیم منطقه خود را در این زمینه تحت کنترل داشته باشیم.
صومعه اقدام بعدی اداره استاندارد کیش را نظارت و بازرسی تجهیزات پارک ها و جایگاه شارژ کپسول گاز مایع عنوان کرد و در خصوص سایر اقدامات این اداره افزود : 295 پرونده صدورگواهی ترخیص به منطقه،140 مورد صدور گواهی ارزیابی انطباق که همان ترخیص به سرزمین اصلی است،344 مورد بازدید از واحدهای تولیدی و خدماتی، 180مورد نمونه برداری از واحد های تولیدی، 302 مورد نمونه برداری از سطح عرضه و 148مورد صدور گواهی ایمنی و عملکرد آسانسور ازجمله اقدامات اداره استاندارد کیش در یک سال گذشته است.
رییس اداره استاندارد کیش اظهار داشت: 40مورد بازرسی ادواری آسانسور هتل ها،صدور تاییدیه برای مخازن تحت فشار گاز در مراکز اقامتی، 4051 نفر ساعت دوره آموزش و ترویج فرهنگ استاندارد برای مهدکودک ها، آموزش 2 هزار و 276 نفر ساعت برای حدود 1700 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و آموزش797 نفر ساعت به مدیران و مسئولین کنترل کیفی واحدهای تولیدی و خدماتی برای ارتقا سطح دانش آنان از دیگر عملکردهای این اداره در یک سال گذشته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112465/استاندارد-کیش-حلقه-ضروری-برای-توسعه-تجارت-و-رونق-تولید
بستن   چاپ