پیام سپاهان
شمار پروازهای اربعین در اصفهان 183 درصد افزایش یافت
سه شنبه 23 مهر 1398 - 18:24:29
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت : هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای اعزام 17 هزار نفر زائر اربعین حسینی از این فرودگاه با 102 پرواز انجام شد که این تعداد نسبت به سال گذشته 183 درصد افزایش یافته است.

حسن امجدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه‌ریزی برای انجام 75 پرواز دیگر از 23 مهرماه تا سوم آبانماه از این فرودگاه شده است.
وی اضافه کرد: در مجموع 27 پرواز ورودی و خروجی از پانزدهم تا 22 مهرماه سال‌جاری بوسیله شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی در مسیرهای اصفهان- نجف و اصفهان - بغداد از فرودگاه اصفهان انجام شده است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان اظهارداشت: 4 هزار و 152 نفر مسافر از طریق این پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی تابان، قشم ایر، العراقیه، ماهان و کیش ایر جابجا شدند که بیشترین پروازها روز 21 مهرماه با هشت پرواز ورودی و خروجی انجام شده است.
وی با اشاره به آمار 6 ماهه فرودگاه اصفهان ادامه داد: این فرودگاه در 6 ماه نخست سالجاری با نشست و برخاست یکهزار و 142 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 134 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود سه میلیون کیلوگرم بار در رتبه‌ سوم فرودگاههای کشور قرار دارد.
اصفهان هم‌اکنون پس از استان‌های تهران و خوزستان رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای اعزام به پیاده‌روی کربلا قرار دارد.
اربعین حسینی مصادف با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و فرزندان، یاران و اصحاب ایشان است که به همین مناسبت، پیاده‌روی از نجف تا کربلا در عراق برگزار می‌شود.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اکنون به شهرهای نجف و بغداد عراق، کویت، دبی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه و تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.
همچنین علاوه بر شرکتهای هواپیمایی فعال داخلی، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
7150 /6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112459/شمار-پروازهای اربعین-در-اصفهان 183-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ