پیام سپاهان
احیا بافت فرسوده تیران برای پیشگیری از تهدیدهای اجتماعی لازم است
سه شنبه 23 مهر 1398 - 18:24:28
پیام سپاهان - اصفهان- شهردار تیران گفت: احیا بافت فرسوده و سرمایه‌گذاری در این مناطق شهر برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

حسن شفیعی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: جمعیت ساکن محله‌های قدیمی و بافت فرسوده تیران رو به کاهش است و این موضوع موجب ایجاد محلی بدون سکونت افراد می‌شود که احتمال افزایش جرایم و معضلات اجتماعی را افزایش می‌دهد.
وی بیان‌کرد: احیا بافت فرسوده با سرمایه‌گذاری افراد و اجرای طرح های شهری قابل انجام است ولی شهرداری با کمبود اعتبار در این حوزه روبرو است.
شهردار تیران با بیان اینکه مدیریت شهری با وجود کمبود اعتبار برای احیا این منطقه اما فعالیت‌های عمرانی خود را انجام خواهد داد، تصریح کرد: حمایت دولت از شهرداری‌ها برای این حوزه اجرای فعالیت‌ها را توسعه می دهد.
وی اضافه‌کرد: ارائه تخفیف 50 درصدی برای صدور پروانه، اجرای طرح های عمرانی در آن مناطق از جمله برنامه‌های مدیریت شهری برای این مناطق است که باید توجه به سرمایه‌گذاری است.
شهردار تیران با بیان اینکه بسته‌های تشویقی می تواند به سرمایه‌گذاری در این مناطق کمک کند، یادآورشد: طرح‌های عمرانی شهرداری در مناطق فرسوده بر مبنای حفظ هویت تاریخی و جلوگیری از خسارت آن‌ها می‌شود.
وی وسعت بافت قدیمی این شهر را 30 هکتار بیان کرد و یادآورشد: با توجه به قدمت و سابقه برخی از مناطق این سطح به یکصد هکتار افزایش می‌یابد.
منطقه سرپل، خیابان طالقانی جنوبی و اطراف بلوار شهید بهشتی تیران جز مناطق با کاربردی تاریخی و فرسوده است.
بر اساس طرح ملی بازآفرینی شهری که اجرای رسمی آن از بهمن 1396 آغاز شده است سالانه 10 درصد بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در سطح کشور باید بازسازی شود.
20 میلیون ایرانی در قالب پنج میلیون و 700 هزار خانوار در بافت‌های فرسوده شهری زندگی می‌کنند.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112458/احیا-بافت-فرسوده-تیران-برای-پیشگیری-از-تهدیدهای-اجتماعی-لازم-است
بستن   چاپ