پیام سپاهان
مسئول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان خبر داد:
استقرار 116 موکب از اصفهان با ظرفیت اسکان 130 هزار نفر در کربلا
سه شنبه 23 مهر 1398 - 17:02:01
پیام سپاهان - اصفهان - مسئول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان گفت: 116 موکب از اصفهان با ظرفیت اسکان130 هزارنفر در کربلا مستقر شده و مشغول خدمت رسانی به زائران حسینی هستند.

مصطفی نوریان در گفت وگو با خبرنگار مهر در کربلای معلی، با تشریح آخرین وضعیت موکب های استان مستقر در کربلا در ایام اربعین 98 اظهار داشت: با وجود همه مشکلات اقتصادی به حول وقوه الهی و با تلاش ملت عظیم و محب اهل بیت (ع) ایران اسلامی، امسال شاهد افزایش 32 درصدی تعداد موکب های مستقر و رشد 35 درصدی ظرفیت پذیرایی از زائران حسینی و محل اسکان آنها هستیم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد موکب های اصفهان حدود 75 مورد بود که امسال به 116 عدد رسید، ابراز داشت: ظرفیت اسکان موکب های استان در سال گذشته 85 هزار نفر بود که امسال به 130 هزار نفر رسیده است، همچنین سهم تغذیه روزانه در اربعین گذشته 250 هزار پرس غذا بوده که امسال به 450 هزار پرس رسیده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان با اشاره به اینکه موکب ها از لحاظ کمی وکیفی بسیار مجهز تر شده اند، گفت: امسال برای اولین بار سامانه ثبت اطلاعات موکب داران به خوبی عمل کرد و مسولان موکب به موقع وارد سامانه شدند واطلاعات و تجهیزات خود را ثبت کردند.
وی با بیان اینکه امسال همچنین برنامه ریزی ها به خوبی در راستای اعزام وسایل و موکب داران انجام شد، بیان کرد: امسال به دلیل رشد چشمگیر تعداد زوار اربعین و ازدحام جمعیت، مشکلاتی برای ورود وسایل نقلیه حامل تجهیزات موکب ها در مرزهای کشور ایجاد شد که استقرار موکب هارا در کربلا با تاخیر روبرو ساخت.
85 درصد از موکب های استان اصفهان در کربلا به صورت کامل مستقر شده اند
نوریان تصریح کرد: براین اساس تا به امروز 85 درصد از موکب های استان در کربلا به صورت کامل مستقر شده اند و 15 درصد مابقی در حال استقرار تجهیزات خود هستند.
وی ابراز داشت: عملیات خدمت رسانی به زوار از چندین روز گذشته توسط موکب های استان اصفهان آغاز شده است و مشکل خاصی در زمینه اسکان وپذیرایی زوار وجود ندارد، تنها مشکل حاد امسال تامین آب شرب و یخ با توجه به گرمای شدید هواست که موکب داران استان اصفهان تاحدود زیادی این مشکل را با کمک کولرها مرتفع کردند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان بیان کرد: تامین آب شرب روزانه و تامین یخ در کربلا برای زوار ایرانی به یک بحران تبدیل شده است و باید دولت عراق در این زمینه اقدام جدی برای سالهای آتی داشته باشد.
افزایش دو برابری تعداد زوار ایرانی در اربعین 98
وی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد زوار ایرانی در اربعین 98 گفت: قطعا برای سالهای آتی باید در این زمینه تدابیری ویژه ای اندیشیده شود، یکی از نیازهای جدی برای سالهای آینده تامین زمین در راستای استقرار موکب ها در کربلاست چرا که سال به سال ساخت وساز در شهر کربلا رو به افزایش است.
نوریان گفت: رینگ های 1و2 و3 شهرکربلا سال به سال برای استقرار موکب ها بسیار محدود شده است وبرای این مشکل هم دولت عراق باید تدبیری بیاندیشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112453/استقرار-116-موکب-از-اصفهان-با-ظرفیت-اسکان-130-هزار-نفر-در-کربلا
بستن   چاپ