پیام سپاهان
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان:
32 درصد از جوانان اردستان دچار چاقی و اضافه وزن هستند
سه شنبه 23 مهر 1398 - 17:01:59
پیام سپاهان - اردستان-رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با بیان اینکه رژیم غذایی ناسالم و سبک زندگی بی‌تحرک باعث افزایش نرخ چاقی در جامعه می شود، گفت: 32 رصد از جوانان اردستان دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن ذبیحی ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان اظهار داشت: یکی از روزهای هفته سلامت روز جهانی غذا در 24 مهرماه است که با شعار تغذیه سالم برای دستیابی به جهانی بدون گرسنگی نامگذاری شده است.
32 درصد از جوانان اردستان دارای چاقی و اضافه وزن هستند
وی افزود: موضوع رژیم غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک باعث افزایش نرخ چاقی در جامعه می شود که در کشورهای در حال توسعه این موارد بیشتر است و بر این اساس 32 درصد از جوانان اردستان دارای چاقی و اضافه وزن هستند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان گفت: پیش بینی ها نشان می دهد که از هر سه نفر در اردستان یک نفر به سوء تغذیه مبتلاست که در صورت ادامه این روند تا سال 2025 از هر دو نفر یک نفر به بیماری سوء تغذیه مبتلا خواهند شد.
وی ابراز داشت: مرکز بهداشت شهرستان اردستان با برگزاری کلاسهای آموزشی در خصوص آموزش الگوی غذای سالم به مراقبین، پزشکان مراکز جامع سلامت و بهورزان خانه بهداشت اقدام کرده است.
ذبیحی بیان داشت: با توجه به اینکه نشاط اجتماعی موجب افزایش امید و نشاط در جامعه می شود، افزود: متولیان نشاط اجتماعی در شهرستان با برگزاری جلسات تخصصی نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با بیان اینکه مرحله دوم غربالگری سلامت از امسال شروع شده و باید تا پایان سال 40 درصد جامعه هدف شهرستان اردستان که بیش از 35 هزار و 800 نفر هستند مورد غربالگری قرار گیرند، گفت: تا پایان سال 97 بیش از 98 درصد جامعه هدف شهرستان اردستان مورد غربالگری قرار گرفته اند.
کمبود کارشناس «سلامت روان» در مرکز بهداشت اردستان
وی تصریح کرد: شهرستان اردستان دارای 24 خانه بهداشت، 40 بهورز، شش مرکز جامع سلامت و سه مرکز بهداشت است و فقط یک نفر کارشناس سلامت روان دارد و این یکی از کمبودهای جدی مرکز بهداشت اردستان است.
ذبیحی با بیان اینکه غربالگری اعتیاد از افراد 14 سال به بالا در شهرستان اردستان انجام می شود، گفت: در شش ماهه اول امسال برای بیش از شش هزار نفر غربالگری سلامت انجام شده است، فقط 11 درصد جامعه هدف در این غربالگری شرکت داشته اند و استقبال مردان نسبت به زنان خیلی کمتر بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112451/32-درصد-از-جوانان-اردستان-دچار-چاقی-و-اضافه-وزن-هستند
بستن   چاپ