پیام سپاهان
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان:
تخصیص اعتبار ملی 40 میلیارد تومانی برای کنترل آلودگی هوای اصفهان
سه شنبه 23 مهر 1398 - 15:45:09
پیام سپاهان - اصفهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اعتبار ملی بالغ بر 40 میلیارد تومان برای پیشگیری و کنترل آلودگی و گردوغبار در نظر گرفته شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسات و کارگروه های متعدد برای پیشگیری و کنترل آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: در فصل های پاییز و زمستان به علت پایداری هوا، آلودگی تشدید می شود؛ برای پیشگیری و کنترل آلودگی هوا با استفاده از تجارب سالهای گذشته اولویت های اجرایی به سازمان های ذی‌ربط استان اعلام و ابلاغ شده است.
وی افزود: 21 دستگاه سنجش کیفیت هوا توسط سازمان های محیط زیست، هواشناسی و شهرداری اصفهان رفع نقص شده‌اند و اطلاعات کیفیت هوا و میزان آلاینده ها مرتب از طریق اداره کل محیط زیست اطلاع رسانی می شود.
هواشناسی 96 ساعت قبل از آلودگی هوا اطلاع رسانی می کند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هواشناسی موظف شده است تا 96 ساعت پیش از وضعیت آلودگی هوا اطلاعات را به اداره کل محیط زیست مخابره کند ادامه داد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا «بسته های سلامت» توسط مراکز بهداشت و درمان آماده توزیع خواهند شد.
صنایع آلاینده شناسایی شدند و در روزهای آلوده فعالیتشان محدود می شود
وی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته اداره صنعت و معدن صنایع آلاینده اصفهان را شناسایی کرده است، تصریح کرد: در ایام آلودگی هوا صنایع آلاینده فعالیت خود را محدود خواهند کرد ضمن اینکه در راستای کاهش آلودگی کارخانه های آجرپزی، قیر و گچ هم ساماندهی شده‌اند.
اجرای طرح زوج و فرد در روزهای آلوده
شیشه فروش با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان اصفهان خودروهای فرسوده را توقیف کرده و معاینه فنی خودروهابا جدیت مورد بررسی است، اظهار داشت: اجرای طرح زوج و فرد هم از اقدامات روزهای آلوده در پاییز و زمستان خواهد بود.
وی افزود: کنترل گازخانگی خارج شده از پکیج ها و آبگرمکن ها از اقدامات دیگر برای پیشگیری از آلودگی هواست.
تقویت سیستم حمل و نقل عمومی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر تقویت سیستم حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس و بی آرتی گفت: مطابق با آیین نامه شرایط اضطرار آلودگی هوا و آیین نامه کنترل گردو غبار تمام دستگاه ها و سازمان ها موظف به پیشگیری و کنترل آلودگی هوا هستند که برای تحقق این امر اعتبار ملی بالغ بر 40 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112448/تخصیص-اعتبار-ملی-40-میلیارد-تومانی-برای-کنترل-آلودگی-هوای-اصفهان
بستن   چاپ