پیام سپاهان
مدیر جهاد کشاورزی نطنز:
200 تن «تحفه نطنز» امسال روانه بازار می‌شود
سه شنبه 23 مهر 1398 - 11:29:23
پیام سپاهان - نطنز مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: امسال 200 تن محصول درجه یک گلابی نطنزی روانه بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالرضا مهدی بادی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات برداشت گلابی از باغات شهرستان نطنز که همزمان با فرارسیدن فصل پاییز آغاز شده بود پایان یافت و با توجه به خسارت ها در اثر بارندگی زیاد در زمان گلدهی حدود 200 تن محصول درجه یک برداشت شد.
وی تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات گلابی در شهرستان 100 هکتار است که بخش عمده آن در روستای طامه قرار دارد و رقم گلابی باغات نطنز به طور غالب رقم نطنزی است که به «تحفه نطنز» مشهور است.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز ابراز داشت:: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و اینکه گلابی نطنزی دیر رس است، میوه ها به صورت نارس برداشت و در انبارها و سردخانه های سنتی نگهداری شده و از اوایل آذر ماه پس از طی مرحله فیزیولوژیک در انبار تا اواخر اسفندماه به بازارهای محلی و میادین سطح کشور عرضه می‌شود.
یک ششم محصول «به» کشور در نطنز تولید می‌شود
مهدی بادی با اشاره به آغاز فصل برداشت میوه «به» اذعان داشت: حدود 700 هکتار از باغات بارور شهرستان نطنز به تولید محصول «به» اختصاص داد که تولید یک ششم این میوه را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی افزود: برداشت «به» تا اواسط آذرماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود امسال حدود 10 هزار و 500 تن محصول برداشت شود که عمده آن درجه یک و از رقم بومی و اصفهانی است.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز ابراز داشت: در فصل برداشت محصول به ازای هر هکتار باغ «به» حدود 50 نفر - روز کار برای کارگران فصلی جهت برداشت و بسته بندی ایجاد می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر بزرگترین باغ «به» کشور در مزرعه رحمت آباد نطنز قرار دارد و وسعت آن بیش از 125 هکتار است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112428/200-تن-«تحفه-نطنز»-امسال-روانه-بازار-می‌شود
بستن   چاپ