پیام سپاهان
معاون استاندار اصفهان:
بیکاری در خور و بیابانک با تربیت نیروی کار ماهر کاهش می‌یابد
سه شنبه 23 مهر 1398 - 11:28:41 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان- معاون توسعه منابع استاندار اصفهان گفت: بخشی از مشکل اشتغال در شهرستان خور و بیابانک را می‌توان با تربیت نیروهای ماهر و فنی در رشته‌های مهارتی کاهش داد.

ایوب درویشی روز سه شنبه در سفر به خور و بیابانک در نشست با سرمایه گذاران بخش خصوصی این شهرستان اظهار کرد: مراکز فنی و حرفه ای و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه دانشگاه باید درکنار یکدیگر بر تربیت نیروهای ماهر و توانمند بومی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زا باید با لحاظ کردن ظرفیت‌ها و استعدادهای هر شهرستان اجرا شود، افزود: هر منطقه ای بر اساس ظرفیت‌های خاص خود می‌تواند توسعه یابد و یک الگو را نباید در تمامی شهرستان های تعمیم داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان ادامه داد: پتانسیل‌های بالقوه ای در خور و بیابانک وجود دارد که بسیاری از آنها شکوفا نشده است و برای توسعه این شهرستان باید شیوه‌های جدید ابداع کرد.
درویشی خاطرنشان کرد: بایدنگاه مدیران تغییر کند و تصمیمات به موقع اجرا شود و مسئولان نیز باید کارکردن در جوامع اجتماع محور الگو قرار دهند.
وی در ادامه خواستار توجه جدی بانوان به عرصه اقتصاد شد و گفت: در شرایط فعلی کشور می‌طلبد که بانوان با احیای هنرهای فراموش شده و توسعه مشاغل خانگی حضور پررنگ تری در امورات اقتصادی داشته باشند.
وی گفت: وارد کردن بانوان به عرصه‌های اقتصادی و تولید ضروری است چرا که هر کسی با تجاری سازی ایده‌های خود نقش بسزایی در اشتغال دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان تصریح کرد: توجه به کار و اشتغال و استفاده از ظرفیت و توانمندی بومی در فعالیت های اقتصادی علاوه بر اینکه باعث رشد و شکوفایی اقتصادی می شود؛ آسیب های اجتماعی را نیز کاهش می دهد.
درویشی با اشاره به اشتغال پایدار روستایی افزود: دولت نیز در همین راستا تلاش کرد با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رونق را به این مناطق بازگرداند و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند.
وی همچنین از مسئولان و بانک‌های عامل خواست با شناسایی نقاط قوت و ضعف برای برون رفت از مشکلات طرح‌هایی را پیشنهاد دهندکه رویکرد اشتغال‌زایی داشته باشد و تسهیلات پرداخت شده در این شهرستان باید منجر به اشتغال پایدار شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان همچنین با اشاره به برنامه توسعه پایدار شهرستان خور و بیابانک گفت:31 شهرستان کمتر توسعه یافته و محروم از همه استان‌های کشور در سال 96 برای تدوین و اجرای طرح توسعه پایدار انتخاب شدند که از استان اصفهان خور و بیابانک معرفی شد.
درویشی ادامه داد: شاخص های توسعه یافتگی 31 شهرستان مذکور فاصله زیادی با میانگین استانی و ملی دارد و از استان اصفهان شهرستان خور و بیابانک برای این کار انتخاب شد.
وی طرح‌های توسعه پایدار شهرستان خور و بیابانک را در محورهای جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری ،صنایع و،معادن و بازرگانی دانست و افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه بوم گردی، گردشگری و صنایع معدنی است که باید مشوق‌های لازم و تفویض اختیارها را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان خور و بیابانک را دارای ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و معدنی در سنگ های تزیینی، فلزی و تکمیل تولیدات پتاس دانست و توسعه آنها را نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها بیان کرد.
درویشی در ابتدای سفر خور از مجتمع معدنی پتاس، طرح‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، نیمه تمام، بافت تاریخی و طرح‌های در دست اجرای گردشگری شهرهای خور و روستاهای مهرجان، بیاضه، گرمه، چاهملک و شهر جندق بازدید کرد.
همچنین در این سفر یک واحد اقامتگاه بوم گردی برج ستاره کویر شهر جندق به بهره برداری رسید.
برای ساخت این واحد اقامتگاه بوم گردی افزون بر سه میلیاردو 400 میلیون ریال هزینه شده که ظرفیت اقامت 50 نفر و زمینه اشتغال بیش از پنج نفر را به صورت مستقیم و بیش از 10 نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است.
هم اکنون در شهر جندق 6 واحد اقامتگاه بوم گردی وجود دارد.
خور و بیابانک به مرکزیت شهر خور با وسعتی افزون بر12هزار کیلومتر مربع و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان حدود 10 درصد از کل مساحت استان را در اختیار دارد.
این شهرستان دارای ظرفیت های گردشگری بوم گردی، صنایع معدنی، کشاورزی و دامپروری از جمله کشت گیاهان دارویی، توسعه تولیدات باغی و پرورش شتر و شترمرغ است.
6022 / 9860

http://www.sepahannews.ir/fa/News/112424/بیکاری-در-خور-و-بیابانک-با-تربیت-نیروی-کار-ماهر-کاهش-می‌یابد
بستن   چاپ